چشم لندن با هیجانات توییتی روشن خواهد شد

پروژه‌ای با نام ‘انرژی ملی’ برای بازی‌های المپیک

چشم لندن بلندترین چرخ و فلک اروپا با ارتفاع ۱۳۵ متر است که به عنوان یکی از جاذبه‌های توریستی لندن محسوب می‌شود. این چرخ و فلک در ساحل جنوبی رودخانه تایمز و روبه‌روی ساختمان پارلمان بریتانیا واقع شده‌است. براساس پروژه جدیدی با نام «انرژی ملی»، میزان توییت‌ها و محتوای آنها در زمان برگزاری مسابقات المپیک، هواخواهی یا اشتیاق مردم را به این بازی‌ها نشان خواهد داد. چشم لندن قرار است طی مسابقات المپیک و پارا المپیک هر شب راس ساعت ۹ بسته به اظهارنظرهای مثبت و یا منفی کاربران در توییتر روشن خواهد شد. این پروژه جالب و ابتکاری توسط شرکت EDF energy پشتیبانی شده و همچنین دالی تامپسون، دارنده مدال طلای المپیک راه‌اندازی می‌شود.

شرکت EDF energy اعلام کرده این پروژه برای مشخص کردن هیجانات عمومی در مورد بازی‌ها و اوج و فرود هیجان مردم در روزهای مسابقات طرح‌ریزی شده است. علاوه بر این، قرار است پرچم بریتانیا به سه رنگ طلایی یا نقره‌ای یا برنز به نمایش درآمده و روشن شود. اینکه این پرچم با چه رنگی باید روشن شود بستگی به آن دارد که تیم بریتانیا چه مدالی در مسابقات را از آن خود خواهد کرد (طلا، نقره یا برنز). جالب اینجاست که تمامی این رویدادها به صورت استریم از سایت edfenergyofthenation.com نمایش داده خواهند شد.

گفتنی است که EDF energy این برنامه را با همکاری گروهی از دانشمندان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) راه‌اندازی کرده است. این دانشمندان با طراحی الگوریتم‌های هوشمند به بررسی توییت‌های مرتبط با المپیک و بازی‌ها پرداخته‌اند. همچنین الگوریتم طراحی شده به بررسی احساسی توییت‌ها نیز می‌پردازد تا مقدار احساس مثبت و منفی به بازی‌ها را مشخص کند، مثلا کلمه «درخشید» (در مواردی که تیمی برنده می‌‌شود) ۳ امتیاز مثبت و کلمه باخت ۴ امتیاز منفی دارد. در واقع، تمامی توییت‌ها از این احساسات سنج! عبور می‌کنند تا دسته بندی احساسات عمومی نیز درست انجام شود.
جاستین مانور، شخصی که این فناوری نمایش نوری را طراحی کرده، می‌گوید: «الگوریتمی که ما نوشته‌‌ایم، به صورت بلادرنگ احساسات اجتماعی را به رنگ‌ها و حرکات مختلف تبدیل می‌کند؛ یعنی توییت‌ها به نمایش نوری تبدیل می‌شوند».

نسترن صائبی / Wired
40321

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.