چند خبر از افغانستان

کابل/ واحد مرکزی خبر/ سیاسی ۹۱/۰۲/۰۶

– به گزارش خبرنگار محلی به نقل از اهالی استان غزنی : یک فروند هواپیمای بدون سرنشین نیروهای خارجی امروز در در منطقه «قلعه امیر» از توابع شهر غزنی مرکز استان غزنی افغانستان سقوط کرد. گفته می شود سقوط این هواپیمای بدون سرنشین تلفات جانی و خسارات دیگری درپی نداشته است.

– به گفته مقامات محلی هرات ، طالبان دو دستگاه تانکر حامل سوخت نیروهای خارجی را در استان هرات در غرب افغانستان به آتش کشیدند. این حادثه یک و نیم صبح امروز در شهرستان «گذره» استان هرات روی داد.

– دفتر مطبوعاتی نیروهای آیساف امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: یک نظامی خارجی براثر انفجار امروز در جنوب افغانستان کشته شد.
این حادثه زمانی روی داد که یک مین کنار جاده ای در مسیر عبور نیروهای خارجی منفجر شد.

– یک نظامی خارجی دیروز به علت شدت جراحات در شرق افغانستان کشته شد. نیروهای آیساف ، ملیت نظامی کشته شده و محل دقیق وقوع این حادثه را اعلام نکردند اما بیشتر نیروهای خارجی در شرق افغانستان ، آمریکایی و در جنوب این کشور انگلیسی و آمریکایی هستند. از آغاز سال جاری میلادی تاکنون شمار تلفات نیروهای خارجی در افغانستان به ۱۲۵ نفر رسیده است.

– به گزارش خبرنگار محلی به نقل از «داوود احمدی» سخنگوی استانداری هلمند: افراد ناشناس دیشب «محمد شاه خان» یکی از متنفذان قومی استان هلمند افغانستان و یکی از پسرانش را در منطقه «درویشان» شهرستان «گرمسیر» این استان کشتند.

– مقامات محلی در شمال افغانستان اعلام کردند: جاری شدن سیل در استان های قندوز ، بغلان و تخار در شمال افغانستان نه کشته و هشت زخمی برجا گذاشت.
براثر جاری شدن سیل در شهر «تالقان» مرکز استان تخار و چند منطقه دیگر از این استان ، شش نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. در شهرستان «خان آباد» استان قندوز نیز سه نفر کشته و یک نفر زخمی شدند. سیل در شهر «پلخمری» مرکز استان بغلان نیز سبب زخمی شدن پنج نفر شد.
۱۳۳
۲۷۹

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.