چند درصد وب‌گردها هنوز دایل‌آپی هستند؟!

اگرچه طی سال‌های اخیر ضریب نفوذ اینترنت در کشور افزایش قابل توجهی داشته و بسیاری از کاربران اینترنت ترجیح داده‌اند که از اینترنت پرسرعت استفاده کنند اما با این وجود آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان سال ۹۰ حدود ۹٫۱۷ درصد از کل کاربران از طریق دایل‌آپ به اینترنت متصل شده‌اند.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا ، این روزها بسیاری بر این باورند که شیوه اتصال به اینترنت از طریق تلفن‌های ثابت دیگر قدیمی شده و کمتر پیش می‌آید که تلفن منزلی به دلیل اتصال به اینترنت اشغال باشد. همچنین گشت و گذاری در فضای مجازی گویای آن است که حجم گسترده‌ای از کاربران اینترنت قیژ قیژ اتصال دایل‌آپ را خاطره‌ای بیش نمی‌دانند اما با این وجود در سال گذشته شش میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر از کاربران اینترنت کشور از اینترنت دایل‌آپ استفاده کرده‌اند.

بنابر آمارهای ارائه شده از سوی مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما)، میزان کاربران اینترنت از طریق دایل آپ در سال ۹۰ نسبت به سال ماقبل آن که ۲۹٫۱۹ درصد از کاربران اینترنت کشور از این شیوه برای اتصال استفاده می‌کرده‌اند از نظر درصدی کاهشی چشمگیر داشته است.

البته با این وجود تعداد کاربران دایل‌آپ در سال ۸۹ حدود هفت میلیون و ۱۶۷ هزار نفر بوده است که این رقم در سال ۹۰ تنها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار کاهش داشته است.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.