چند غیر نظامی در حملات پهپادهای سازمان سیا کشته شدند؟

به گزارش ممتازنیوز ، سایت شورای روابط خارجی آمریکا اخیراً در گزارشی خبری با عنوان “هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا چند غیر نظامی را کشته اند؟” به وجود آمارهای متناقض در زمینه تعداد کشته شدگان غیر نظامی و تعدادی از سربازان آمریکایی در حملات پهپادها، در رسانه های آمریکا اشاره کرد.

شورای روابط خارجی آمریکا در سایت خود (cfr) و در گزارش یاد شده تلاش کرده است تا آمار تلفات غیر نظامیان از هزاران حمله هواپیماهای بدون سرنشین را در منطقه خاورمیانه به شدت تنزّل دهد و ضمن تأکیدات فراوان بر اینکه آمریکا توانایی کنترل کامل پهپادهایش را دارد، به زحمت حاضر به اعلام رقم احتمالی ۵۰ کشته غیر نظامی و چند کشته آمریکایی می شود.

این در حالی است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیرغم مخالفت صریح مقامات کشور پاکستان و افغانستان با عملیات های آنها در این دو کشور، بارها و بارها در عملیات های اشتباه خود، صدها شهروند افغان و پاکستانی و حتی سربازان آمریکایی را کشته اند و خاطره کشته شدن ۲۴ نظامی پاکستانی تنها در یک روز (نوامبر ۲۰۱۱) فقط یک برگ از پرونده قطور جنایت های آمریکا در این زمینه است.

سی.اف. آر در گزارش خود تلاش می کند تا دستان آلوده به خون مقامات کاخ سفید را با بهانه ای که مشاور ضد تروریسم کاخ سفید بیان می کند مبنی بر اینکه* *شما جان را می گیرید تا زندگی را نجات دهید؛ پاک کند.

در ادامه بخش هایی از گزارش سایت شورای روابط خارجی آمریکا برای آگاهی مخاطبان از فرآیندهای رسانه ای و نرم استکبار جهانی در پاک کردن آثار جنایت های گسترده خود، منتشر می شود.

قسمت های اشاره شده علیرغم آنکه حاوی خاصیت کمرنگ سازی اشتباهات فاحش آمریکا در کنترل و هدایت پهپادها است اما واقعیت هایی را نیز بیان می کند.

دولت آمریکا هم اکنون ۵۷ هواپیمای رزمی بدون سرنشین دارد.

امیر میر، محقق تروریسم در پاکستان در سال ۲۰۰۹ اعلام کرده است که بیش از ۹۸ درصد از قربانیان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان غیرنظامی هستند.

این در حالی است که در آوریل همان سال، یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ تروریست در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا کشته شده اند و تلفات غیر نظامیان نیز در تمام این حملات بیش از ۲۰ نفر نبوده است.

در سال ۲۰۱۰ نیز یک مقام مبارزه با تروریسم آمریکا همچنین اعلام کرد: ما معتقد هستیم که تعداد تلفات این هواپیماها به ۳۰ نفر هم نمی رسد و این در حالی است که همین افراد نیز غیر نظامیانی بوده اند که در نزدیکی تروریست ها حضور داشته اند.

شبکه ای بی سی نیوز در سال ۲۰۱۱ به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش می دهد که بیش از ۲۰۰۰ مظنون و تروریست توسط دولت آمریکا کشته شده اند و تعداد تلفات نیز نزدیک به ۵۰ نفر است.

آمارهای متناقض در پاکستان در حالی ارائه می شود که در افغانستان و در جایی که آمریکا احاطه لازم را در هوا و در زمین و درباره موقعیت روستاها دارد، هواپیماهای بدون سرنشین در چندین عملیات اقدام به کشتن غیر نظامیان کرده اند و جالب آنکه در برخی از این عملیات ها تعدادی از نظامیان آمریکایی نیز توسط همین هواپیماها کشته شده اند.

جان برنان، مشاور ارشد کاخ سفید نیز در همین زمینه (و در اظهار نظری عجیب) گفته است که با توجه به اینکه دولت آمریکا گزارش موثقی در مورد کشتار تصادفی هواپیماهای بدون سرنشین دریافت نکرده است پس عملیات مبارزه با تروریسم (توسط هواپیماهای بدون سرنشین) در افغانستان و عراق ادامه خواهد یافت.

سی.اف.آر گزارش می دهد که یک مقام ناشناس آمریکایی نیز گفته است که ما نمی توانیم هیچ گونه تلفات غیر نظامی را تأیید کنیم.

برنان، مشاور کاخ سفید اما در آوریل سال ۲۰۱۲ از این گفت که متاسفانه در جنگ های ما تلفاتی نیز وجود دارد که برخی از آنها تلفات مربوط به کشته شدن غیر نظامیان است.

او افزوده است: بعضی وقت ها شما جان را می گیرید تا زندگی را نجات دهید.

در عین حال، سازمان های پژوهشی آمریکا گزارش های مختلفی در مورد تعداد کشته شدگان غیر نظامی در حملات هواپیماهای بدون سرنشین سازمان سیا، ارائه کرده اند.

*بنیاد آمریکای جدید: ۶۶ نفر

*لانگ وارز جورنال: ۴۴ نفر

*دانشگاه ماساچوست: ۲۴ نفر

*دفتر روزنامه نگاری تحقیقی: ۲۰۰ نفر

به گزارش سی.اف. آر با توجه به اطلاعات ارائه شده و وجود آمارهای مختلف درباره کشته شدن غیر نظامیان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، این احتمال وجود دارد که برنان، مشاور کاخ سفید این آمارها را نادیده می گیرد و یا به صورتی هدفدار قصد گمراه کردن مردم آمریکا را دارد.

این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید و سخنگوی پنتاگون نیز مشترکا تأکید کرده اند که تعداد تلفات غیر نظامیان در حملات اشاره شده بسیار پایین است و دولت آمریکا نیز تلاش می کند تا این تعداد کاهش یابد.

در ادامه این گزارش همچنین به ابراز تأسف اوباما از کشته شدن ۱۶ غیر نظامی در جنوب افغانستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا اشاره شده است.

یکی از نکات بسیار بااهمیت در گزارش اشاره شده، رصد عدم توانایی آمریکا برای کنترل کامل پهپادهای رزمی و هدایت عملیات های آنهاست.

مقولاتی مثل حمله هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی به نیروهای خودی در ماجرای حمله به عراق و کشته و زخمی شدن چند سرباز آمریکایی و انگلیسی در این حملات اشتباهی!، تسخیر مدرنترین پهپاد جاسوسی آمریکا موسوم به RQ170 توسط نیروهای هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و دراختیارگیری تصاویر ارسالی از سوی هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط حزب الله لبنان همگی تنها نمونه هایی از عقب ماندگی تکنولوژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی در فناوری های نوین هوایی و عدم توانایی آنها برای هدایت و کنترل لازم این هواپیماها است.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.