چند نکته ساده برای مراقبت از گیاهان در فصل سرما

گیاهانی را که به طور طبیعی در فصول سرد سال خشک می‌شوند، دور نیندازید. شما می‌توانید پیاز این گیاهان را نگه دارید و در فصل بهار دوباره آنها را بکارید.​

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، با سردشدن هوا، کسانی که گیاهی در خانه دارند به این فکر می‌افتند که چطور ​ در برابر سرما از این موجودات زنده و ظریف محافظت کنند. چرا که همه ما بخوبی می‌دانیم رعایت نکردن این موضوع سبب می‌شود گیاهان آپارتمانی در این فصل براحتی از بین بروند.

نکته اول این است که بدانیم گیاه ما از کدام دسته است؛ مقاوم در برابر سرما یا گیاهی که سرما آن را خشک می‌کند. دسته‌ای از گیاهان در مقابل سرما مقاوم می باشند و با تغییر فصل، احتیاجی به تغییر در محل آنها نیست، اما اگر غیر از این باشد باید گیاهان را از گزند سرما دور کرد. برای این کار می‌توانید یک نایلون روی گیاهانی که در فضای باز می باشند بیندازید تا از سرما در امان بمانند.

البته بهتر است چند پایه چوبی تهیه کنید و آنها را در اطراف گلدان‌ها ثابت کنید و نایلون را روی آنها بکشید تا شاخ و برگ گیاهان صدمه نبیند. با این کار هم از سرمای هوا دور می‌شوند و هم​ می‌توانند مانند قبل از نور و گرمای آفتاب بهره‌مند شوند​اما دسته دیگر گیاهان در مقابل کمترین سرمای هوا خشک می‌شوند.

پس لازم است این گیاهان را به داخل منزل منتقل کنید تا مطمئن شوید سرمای هوا آنها را خراب نمی‌کند. البته نور آفتاب را هم نباید فراموش کنید، چون گیاهانی که به آب و هوای حیاط و محیط باز عادت کرده‌اند، در فصل سرما هم به نور آفتاب نیاز دارند، پس باید محلی را برای این گلدان‌ها انتخاب کنید که نور کافی داشته باشد.

 همچنین گیاهانی را که به طور طبیعی در فصول سرد سال خشک می‌شوند، دور نیندازید. شما می‌توانید پیاز این گیاهان را نگه دارید و در فصل بهار دوباره آنها را بکارید.​ دقت کنید اگر در منطقه و شهر شما باران بسیار می‌بارد، گیاهانی را که به آب بسیار حساس می باشند، از گزند ​ باران حفظ کنید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.