چهارشنبه؛ رونمایی از سازه اصلی ناو موشک انداز سینای ۷

۰۶م آذر ،

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناو موشک انداز سینای ۷ که سازه اصلی و مرحله دوم کار آن به پایان رسیده است، چهارشنبه رونمایی می گردد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر دریادار سیاری در نشست خبری به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سازه اصلی ناوشکن سهند در ۲۹ شهریور امسال در بندرعباس به آب انداخته شد، افزود: از مرحله دوم پیشرفت کار ناوشکن جمهوری اسلامی ایران” سهند” در روز چهارشنبه رونمایی خواهد شد.
وی گفت: ناوشکن جماران نیز جزو ناوگروه ۲۳ است و هم اکنون در ورودی تنگه باب المندب در حال اجرای مأموریت است.
امیر دریادار سیاری همچنین از الحاق دو فروند هواناو به توان هواناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در روز چهارشنبه خبر داد و افزود: هواناو BH7 و هواناو تندر با توان علمی نیروی دریایی و صنایع نیروی دریایی جمهوری اسلامی، تعمیرات اساسی شده است.
وی گفت: همچنین دو فروند زیردریایی کلاس غدیر نیز در این روز به توان زیردریایی جمهوری اسلامی ایران ملحق می گردد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: بخش آموزش شبیه ساز بسیار پیشرفته زیردریایی کلاس غدیر هم در روز چهارشنبه به بهره برداری می رسد.
امیر دریادار سیاری در ادامه با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمام تحرکات ناوهای مربوط به کشورهای منطقه و فرامنطقه ای را از زمانی که وارد حیطه مسئولیتی این نیرو در دریای عمان می شوند، رصد می کند، گفت: تاکنون اجازه نداده ایم، هیچ ناوی از کشورهای منطقه یا فرامنطقه ای به مرزهای دریایی کشورمان نزدیک شود.
وی افزود: تحرکات نیروهای هر کشوری که در آب های آزاد منطقه حضور دارند و می خواهند حضور داشته باشند، به صورت لحظه ای رصد می گردد.
دریادار سیاری در پاسخ به این سؤال که رزمایش تازه نیروی دریایی کی و در چه وسعتی انجام می گردد، گفت: نیروی دریایی ارتش آمادگی انجام رزمایش را دارد و مطمئناً هر رزمایشی که امسال انجام شود، فراتر و گسترده تر از رزمایش ولایت ۹۰ است.
وی افزود: جزئیات مربوط به این رزمایش در ستادهای بالاتر تصمیم گیری و اعلام می گردد.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.