چهارمین همایش انجمن قرآنی بانوان در تهران گشایش یافت

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، این همایش در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در میان بانوان قرآنی کشور برگزار شده و به مدت دو روز ادامه دارد.

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی با صاحبنظران و بانوان فرهیخته از ۸۸ کشور جهان گفت: به عقیده این بانوان، در تاریخ زنان مسلمان، برگزاری چنین نشستی بی سابقه است و این مساله از برکت جمهوری اسلامی است.

‘لاله افتخاری’ به آیه ای از قرآن که اطاعت از اولی الامر را همچون اطاعت از خدا و پیغمبر(ص) می داند، اشاره کرد و افزود: اگر به این آیه عمل نمی کردیم امروز باید تحت حاکمیت حاکمان ظلم و جور قرار می گرفتیم.

وی ادامه داد: اکنون برای کشورهای دیگر الگو، پیام رسان و الهام بخش شده ایم و همه اینها از برکت قرآن است.

دبیر همایش انجمن قرآنی بانوان نیز در این مراسم گفت: ‘مدیریت و برنامه ریزی’ موضوعی است که به منظور سازماندهی فعالیت های بانوان قرآنی برای این همایش در نظر گرفته شده است.

‘پروین امیرآبادی’ با بیان آنکه ۱۵۰ نفر از مدیران پیشکسوت و پرسابقه قرآنی در این همایش شرکت کرده اند، گزارشی درباره میزان مشارکت انجمن های بانوان قرآنی سراسر کشور ارایه کرد.

در این همایش دو روزه کارگاه‌های مختلف قرآنی مانند کارگاه قرآن در فضای مجازی و راهکارهای توانمندسازی موسسات قرآنی غیر دولتی با حضور پیشکسوتان و فعالان قرآنی کشور همچون ‘مهدی قره‌شیخلو’ رییس سازمان دارالقرآن الکریم، ‘محمدرضا پور معین’ رییس جمعیت قرآنی استان تهران، ‘حسن محمدی’ رییس اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور و ‘محمد انجام‌شعاع’ مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور برگزار می شود.

فراهنگ ** ۱۰۰۳ ** ۱۸۸۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۲۰۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.