چهار آلبوم موسیقی با موضوع دفاع مقدس تولید شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری؛

مرکز موسیقی حوزه هنری تاکنون چهار آلبوم به نام های ˝نینوا˝، ˝شب عاشقی˝، ˝شهید˝ و ˝سرزمین مهربانی˝ با موضوع دفاع مقدس و شهید به تولید رسانده است.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، مرکز موسیقی حوزه هنری از ابتدای تاسیس تاکنون آثار بسیار در سبک های مختلفی به تولید رسانده است. در این میان چند اثر در رابطه با موضوع دفاع مقدس طی این سالها تولید و عرضه شده که هر کدام از این آلبوم های موسیقی برای آشنایی بیشتر مخاطبان معرفی می شوند.

آلبوم موسیقی “نینوا” جزو اولین تولیدات مرکز موسیقی در سالهای ابتدایی تاسیس حوزه هنری است. این اثر موسیقایی که به صورت کاست ضبط شد، با آهنگسازی و خوانندگی حسام الدین سراج به تولید رسید.

قطعات آلبوم “نینوا” را “همپای جلو دار” با شعری از حمید سبزواری، “بهار در خون” با شعری از سپیده کاشانی، “گلبرگ سرخ لاله ها”با الهام از شعر “شعار مردم در تشییع شهدا”، “نصرمن الله” با شعری از سپیده کاشانی، “جام شفق” با شعری از علی معلم و “شهر خون” با شعری از ناصر پلنگی تشکیل می دهند.

دیگر آلبوم موسیقی با مضمون دفاع مقدس، آلبوم “شب عاشقی” با شعر و صدای پرویز بیگی حبیب آبادی و آهنگسازی امید فتح اللهی در سال ۱۳۸۴ به تولید رسید.

این آلبوم موسیقی شامل ۱۶ قطعه به نام های “غریبانه”، “شب عاشقی ۱″، “وطن”، “شب عاشقی ۲″، “شب عاشقی ۳″، “شب عاشقی ۴″، “سرزمین عاشقی”، “شب عاشقی ۵″، “دلیران”، “شب عاشقی ۶″، “شب عاشقی ۷″، “سرزمین من”، “شب عاشقی ۸″، “خلیج فارس”، “بهانه” و “شب عاشقی ۹” است.

پرویز بیگی حبیب آبادی دربارهٔ این آلبوم گفته است: ” آنچه گوشتان را می نوازد، صدای شاعری است که کوشید در اولین تجربه خود در این راه، به سرزمینش بیندیشد و به عشق و حماسه. شب عاشقی از تجربه های عینی شاعر در کشاکش دفاع و عرق ریزان روحی او سخن می گوید.”

سومین آلبوم موسیقی که مرکز موسیقی حوزه هنری با موضوع دفاع مقدس خلق کرده، آلبوم سمفونی شماره ۱۰ “شهید” در سال ۱۳۸۵ توسط شاهین فرهت بوده است.

این سمفونی در ۴ بخش و در فرم کلاسیک توسط ارکستر سمفونیک اکراین اجرا و ضبط شده است.

شاهین فرهت بعد از تولید این تولید این سمفونی دربارهٔ آن گفت: “این سمفونی به یاد همه شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است. سمفونی شماره ۱۰ از پخته ترین و بهترین سمفونی های من و اجرای آن بسیار مشکل است به خصوص که مرکز تونال می بمل مینور که بر آن حاکم است برای ارکستر سمفونیک گام مشکلی است.”

آلبوم “سرزمین مهربانی” آخرین اثر مرکز موسیقی دربارهٔ دفاع مقدس بود که با شعری از حامد حسین خانی، صدای مجید حسین خانی و آهنگسازی پیروز ارجمند در سال تولید شد.

قطعات این آلبوم را “سرزمین مهربانی”، “شاهد آیینه ها”، “آواز و کمانچه”، “گل باران”، “صبح پیوند”، “یاد کاروان” و “سرآغاز فصل باران” تشکیل می دهند.

این اثر موسیقایی در استودیو ترانه ضبط شده و توسط مرکز موسیقی حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان به تولید رسیده است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.