چهار محور سئوالات ارزی از وزیر اقتصاد

۱۸م آذر ،

بینا- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از فراخوانی وزیر اقتصاد به مجلس در سه شنبه هفته جاری برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: عدول دولت از قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص نظام مدیریت شناور ارز، محور اصلی سئوالات نمایندگان مجلس از سید شمس الدین حسینی است.
به گزارش بیناف محمدرضا پور ابراهیمی، به حضور و پاسخگویی وزیر اقتصاد در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و به مهر افزود: یکی از سئوالات نمایندگان دربارهٔ تصمیماتی است که دولت از ماه های ابتدایی سال در خصوص ارز گرفته است و این که در چند ماهی که شاهد افزایش و رشد قیمت ارز و بویژه دلار بوده ایم، بانک مرکزی و دولت بر اساس چه مجوزی ارز ۱۲۲۶ تومانی اختصاص داده اند؟
وی افزود: سئوال دیگر نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد این است، میزان ارزی که بعد از فاصله گرفتن بازار از نرخ مرجع تخصیص داده اند چقدر و ریز تخصیصات مربوط به کجاها بوده است؟
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس سئوال در خصوص این که ارائه مجوزهای موسسات مالی و اعتباری از سوی بانک مرکزی بر چه شکل و مبنایی استوار است و موضوعات مربوط به نظام بانکی و عدم تحقق بانکداری اسلامی را از دیگر سئوالات نمایندگان از وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی خواند.
وی یادآورشد که متاسفانه پیش از این سئوالات یاد شده از بانک مرکزی پرسیده شده است، اما به سبب این که این بانک از حیطه نظارتی مجلس خارج است و رئیس آن الزامی برای پاسخگویی به مجلس ندارد، جوابی برای آن دریافت نکرده ایم.
پور ابراهیمی خاطرنشان کرد: مجموع محورهای سئوالات نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت که روز سه شنبه در صحن علنی مطرح خواهد شد، عدول دولت از قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه در خصوص نظام مدیریت شناور ارز است که متاسفانه شاهد اجرای آن نبوده ایم.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.