چه‌ مقدار از حجم اینترنت مبین‌نت من باقی مانده است؟

چه‌ مقدار از حجم اینترنت من باقی مانده است؟ اشتراک من چه زمانی به پایان می‌رسد؟ دیروز چند گیگابایت مصرف کرده‌ام؟ و… . به احتمال زیاد چنین پرسش‌هایی برای شما هم هنگام استفاده از اینترنت پرسرعت وایمکس مبین‌نت به وجود آمده است. اگر پاسخ این پرسش‌ها را می‌خواهید، این مطلب را به دقت مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از وایمکس نیوز، به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین نت مشترکین برای دسترسی به اطلاعات حساب کاربری خود در مبین‌نت، ابتدا مرورگر اینترنت خود را باز کنید و به سایت مبین‌نت در نشانی www.mobinnet.ir بروید. در قسمت سمت چپ بالای صفحه، گزینه‌ی ورود به صفحه مشترکین را کلیک کنید.

با این کار صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود. لینک www.mobinnet.ir/ecare را در میانه‌های صفحه کلیک کنید تا به بخش eCare که حاوی خدمات پشتیبانی الکترونیکی مبین‌نت است وارد شوید. البته با وارد کردن مستقیم همین نشانی در کادر نشانی مرورگرتان نیز می‌توانید هر زمان که خواستید، یک‌راست به بخش eCare بروید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، باید نام کاربری (URI)، رمز عبور (Password) و کد امنیتی را که از شما خواسته شده است وارد کنید.

تمام مودم‌های وایمکس مبین‌نت شناسه‌ی منحصر به فردی دارند که در شبکه با آن شناخته‌ می‌شوند. این شناسه که URI نامیده می‌شود، به نوعی همان نام کاربری مودم است و به همراه رمز عبور مخصوص مودم، با برچسب روی مودم چسبانده شده است. قالب کلی URI به این شکل است:

URI :mobxxxxx@mobinnet.net

رمز عبور (Password) نیز روی جعبه و خود مودم وجود دارد و با خراش دادن لاک امنیتی قابل مشاهده است.

اکنون اطلاعات خواسته شده را به درستی در کادرهای خود وارد و گزینه‌ی Login را کلیک کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات مودم، وارد «صفحه‌ی مشترکین وایمکس مبین‌نت» می‌شوید. این صفحه از هفت بخش گوناگون تشکیل می‌شود که در بالای صفحه مشخص هستند و به ترتیب از راست به چپ عبارت‌اند از:

اطلاعات مشترک، اطلاعات عامل، گزارشات، پرداخت اینترنتی، طرح اشتراکی، اعلامیه و نظرسنجی

با قراردادن نشانگر ماوس روی هر یک از این بخش‌ها، فهرستی حاوی گزینه‌های گوناگون مرتبط با آن بخش نمایش داده می‌شود.

اطلاعات مشترک: اطلاعات شخصی شما که در هنگام ثبت‌نام در اختیار مبین‌نت قرار گرفته است، هم‌چنین اطلاعات منحصر به فرد مودم شما در این بخش قرار دارد. اطلاعاتی مانند نام، تلفن، نشانی، تاریخ فعال‌سازی، شناسه‌های گوناگون مودم، میزان اعتبار موجود در حساب مشترک، نام طرح انتخاب شده، تاریخ پایان اعتبار، نوع مودم، شماره مک مودم و هم‌چنین مدارک مربوط به مشترک، در گزینه‌های گوناگون این بخش قابل مشاهده است.

هم‌چنین با کلیک کردن گزینه‌ی «مشاهده و اصلاح اطلاعات مشترک»، می‌توانید اطلاعات شخصی خود هم‌چون نام، شماره شناسنامه، کد ملی، نشانی و … را تغییر دهید تا پس از بررسی و تأیید توسط کارشناسان مبین‌نت، این تغییرات اعمال شوند.

اطلاعات عامل: اطلاعات مربوط که عامل فروشی اینترنت پرسرعت خود را از آن تهیه کرده‌اید، در این قسمت قابل مشاهده است. نام، تلفن، نمابر، نشانی، ایمیل و … عامل فورش خود را می‌توانید در این بخش پیدا کنید تا اگر در آینده نیاز به تماس با آن پیدا کردید، با مشکل مواجه نشوید.

گزارشات: گزارش‌های گوناگون درباره‌ی میزان و نوع مصرف، پرداخت‌ها و تاریخچه‌ای از خریدهای خود از مبین‌نت را می‌توانید در این بخش به دست آورید:

– کارکرد اینترنت: در این بخش، می‌توانید گزارشی از میزان استفاده‌ی خود از اینترنت را در بازه‌ی زمانی مورد نظرتان دریافت کنید. در میانه‌های صفحه، با استفاده از دکمه‌های گزینشی (رادیویی) می‌توانید تعیین کنید که گزارش ماهانه می‌خواهید یا گزارشی مربوط به بازه‌ی زمانی مشخص. در حالت نخست، کافی است ماه و سال مورد نظر خود را در فهرست‌های بازشو انتخاب و دکمه‌ی نمایش گزارش مصرف را کلیک کنید.

در حالت دوم، به ترتیب تاریخ شروع و تاریخ پایان بازه‌ی مورد نظرتان را با استفاده از تقویم‌های ارایه شده انتخاب کنید. با کلیک کردن روی آیکن تقویم، می‌توانید تقویم را باز کنید و سپس با استفاده از دکمه‌های آن تاریخ شروع بازه را تعیین نمایید. با همین روش می‌توانید تاریخ پایان بازه را نیز در کادر دوم مشخص کنید. سرانجام دکمه‌ی «نمایش گزارش مصرف» را کلیک کنید.

برای دریافت گزارش در فایلی با فرمت اکسل، می‌توانید پس از تعیین بازه‌ی مورد نظر، دکمه‌ی دریافت فایل اکسل را کلیک کنید.

– پرداخت‌ها: در این بخش می‌توانید گزارش جامعی از تمام پرداخت‌هایی که تاکنون به شرکت ارتباطات مبین‌نت انجام داده‌اید، دریافت کنید. برای این کار، کافی است بازه‌ی مورد نظرتان را انتخاب و دکمه‌ی «نمایش پرداخت‌ها» را کلیک کنید تا اطلاعات دقیق پرداخت‌ها در جدول پایین صفحه نمایش داده شود.

پرداخت اینترنتی: با استفاده از این بخش، می‌توانید با در اختیار داشتن یکی از کارت‌های عضو شبکه‌ی شتاب، مبلغ مورد نظر خود را به صورت اینترنتی پرداخت و به حساب کاربری خود اضافه کنید. روش انجام دادن این کار را به طور مفصل در مقاله‌ای دیگر، در همین وبلاگ شرح داده‌ایم.

هم‌چنین با تهیه کردن پین‌شارژ از طریق عوامل فروش وایمکس مبین‌نت و وارد کردن کد آن‌ها در این بخش نیز می‌توانید حساب خود را شارژ کنید.

اگر درباره‌ی اطلاعات کاربری خود یا هر مورد دیگر در همین زمینه پرسشی دارید، می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۶۷۹۰ با مرکز خدمات شرکت ارتباطات مبین‌نت تماس بگیرید.

خبر های مرتبط:

  1. عرضه رایگان مودم اینترنت وایمکس مبین نت در سراسر کشور
  2. آغاز عرضه اینترنت وایمکس مبین نت
  3. اینترنت رایگان وایمکس مبین نت در نمایشگاه کتاب امسال

تا این لحظه ۶نظر ثبت شده
  1. amir kaveh:

    بسیار عالی.متشکر از توضیحات کاملوجامع شما

  2. امیر کاوه:

    توضیحات جامع بود.با تشکر

  3. وحیدنصیری:

    ضد هک کردن مردم

  4. نصرالله رجبی:

    سلام چقدر ازحجم اینترنتم مانده

  5. peyman papi:

    سرعتش خوبه

  6. peyman papi:

    بسیار عالی میباشد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.