چه خبر از نرخ های خودرویی شورا

۰۵اردیبهشت،

چه خبر از نرخ های خودرویی شورا

رئیس شورای رقابت در حالی از اعلام رسمی قیمت خودرو در روز جاری خبر داده بود که هنوز خبری از ارسال نرخ تورم بخشی خودرو از بانک مرکزی نیست و این امر تعین تکلیف خودرو را همچنان با کم رنگی همراه می‌کند.

 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام نیوز، از همان‌ماه‌های پایانی سال قبل که قیمت‌گذاری خودرو با چالش‌های بسیاری همراه و با اختلاف نظرهایی میان سازمان حمایت از مصرف کننده و شورای رقابت روبه رو بود. پس از کش و قوش های بسیار در نهایت مقرر شد تا پایان اسفند ماه سال ۹۱ قیمت‌ خودرو تعیین تکلیف شود تا بازار خرید و فروش این کالا که در رکود بسیار قرار داشت تا حد مطلوبی مدیریت گردد.

اما تدوین این دستور العمل به استناد بهانه‌های متعدد شورای رقابت در عدم دریافت مستندات خودرو سازان هنوز در بلاتکلیفی به سر می برد. البته با وجود آنکه وزارت صنعت در کنار کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع قیمت گذاری خودرو ورود و از اولتیماتوم های بسیاری بر ملزم شدن شورای رقابت در تدوین دستور العمل تازه صحبت هایی را مطرح کرده‌اند اما این نهاد همچنان از نبود مستندات کافی در تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو سخن می‌گوید.

بر همین اساس با وجود آنکه در جلسه این هفته شورای رقابت فرمول تازه قیمت گذاری خودرو مورد تدوین قرار گرفته است اما این فرمول از همان ساعات اول انتشار یافتن از سوی خودروسازان با ابهاماتی همراه و در خواست متعدد انها را به شورای رقابت برای تجدید نظر در فرمول مذکور به دنبال داشت.

در این میان شورای رقابت نیز با اعلام این مطلب که هنوز فرمول قطعی نشده و منتظر اعلام نرخ تورم بخشی خودرو از سوی بانک مرکزی و گزارش سازمان استاندارد هستیم . تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو را به امروز (چهارشنبه) دوم اردیبهشت ماه موکول نمود.

دیروز در حالی رئیس شورای رقابت از وعده تعیین نهایی دستور العمل قیمت گذاری خودرو سخن می گوید که بعضی از خبرها حکایت از ان دارد که هنوز بانک مرکزی شاخ تورم بخشی خودرو را به شورای رقابت ارسال ننموده و امکان تعیین دستور العمل در روز جاری بسیار کم رنگ است.

البته در نشست خبری با موحدی قائم مقام وزیر صنعت نیز زمزمه هایی از عدم تدوین دستور العمل مطرح بود چرا که به اعتقاد موحدی فرمول تازه شورای رقابت با ابهامات بسیاری همراه و احتمال تعیین دستور العمل نهایی در روز جاری بعید به نظر می رسد.

این روزها تعلل در قیمت‌گذاری رسمی خودرو سبب شده تا بازار خرید و فروش این محصول هر روز با نوسانات بسیاری همراه و خودروسازان نیز حجم تولید خود را کاهش دهند. حال باید منتظر ماند و دید شورای رقابت در نهایت پس از دریافت نرخ تورم بخشی خودرو و گزارش استاندارد آیا تغییراتی را در فرمول قیمت گذاری خود لحاظ و در نهایت چه تصمیمی را برای بازار آشفته خودرو خواهد گرفت.

پنجشنبه ۵ اردیبهشت   ۱۷:۲۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.