چه کنیم اگر مجبور به پیاده روی در آفتاب هستیم

فروردین ۱۴۰۳

پزشکان به اشخاصی که به اجبار مجبور به پیاده روی در آفتاب شدید در تابستان می باشند توصیه می کنند تا پوست خود را بیوشانند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، اتمام ساعت کلاس درس و یا سایر کلاس های اوقات فراغت، اتمام ساعت کار اداری و مواردی از این قبیل می تواند سبب شود تا فرد مجبور به پیاده روی در آفتاب شدید گردد.

گفتنی است: پزشکان به این دسته از اشخاص توصیه می کنند تا چنانچه کار ضرورت ندارد حدالامکان سعی کنند تا پس از ساعت ۴ بعد از ظهر پیاده روی کنند و در مکانی که می باشند تا برطرف شدن تابش شدید خورشید باقی بمانند.

اما چنانچه شرایط این کار برای فرد مهیا نبود و مجبور به پیاده روی بود می بایست نیم ساعت قبل از حرکت حتما ضد آفتاب بزند و در طول پیاده روی به ازای هر یک ساعت و نیم دوباره ضد آفتاب خود را تجدید نماید.

همینطور توصیه می شود؛ تا از کلاه نقاب دار، دستکش و عینک آفتابی و کفش پوشیده فرد استفاده کند همینطور در خصوص آقایان پیراهن های آستین بلند تا پوست کمتر در معرض تابش نور خورشید باشد.

از دیگر نکاتی که فرد می تواند رعایت نماید حرکت در زیر سایه ی درختان و یا ساختمان ها است حتی اگر مسیر او را دور کند.

همینطور چند ثانیه ایستادن در یک مکان خنک و سایه دار و به طور مثال شستن سطح پوست با آب می تواند پوست را خنک کرده مانع از آفتاب سوختگی شدید در فرد شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.