چه کسی ویروس “شعله” را ساخته است؛ آمریکا یا رژیم صهیونیستی؟

خبرگزاری آریا- برخی از کارشناسان سایبری آمریکا با توجه به عملکرد پیچیده ویروس شعله ساخت آن را کار آمریکا می دانند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازپایگاه تحلیلی آنتی وار، ویروس شعله که یارانه های ایران وبرخی کشورهای خاورمیانه را هدف قرار داده است و ۲۰ برابر ویروس استاکنت دارای کد می باشد اما هنوز سازنده این ویروس به طور حتم مشخص نیست.
اما اظهارات ” موشه یعلون” معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور غیرمستقیم بیانگر ان بوده که این ویروس ساخت اسرائیل است اما پس از آن رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این اظهارات تحریف شده است ساخت این ویروس را متوجه اسرائیل ندانست. آمریکا نیز در ادعای مشابهی ساخت ویروس شعله توسط آمریکا را انکار کرده است.
ویروس شعله که به یارانه های ایران و برخی کشورها نفوذ کرده است قادر است میکروفون رایانه ها را روشن مکالمات آن را ضبط و عکس برداری کند.
کارشناسان امنیتی این ویروس را به لحاظ پیچیدگی یک جهش بزرگ در میان ویروسهای رایانه ای می دانند که می تواند به میزان نگران کننده شیوع پیدا کند.
نگران کننده ترین بخش این ویروس ان است که به رغم وجود ۶۵۰ هزار خط برنامه کارشناسان هنوز به تمام قابلیتهای آن آگاهی ندارند.
طراحی ویروس شعله نیز ناشناخته است و این ویروس به زبان نامتداول ” لوآ” نوشته شده است که دربازیهای یارانه ای از آن استفاده می شود
تعدادی از کارشناسان امنیت رایانه ای آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود در گفت وگو با شبکه تلویزیونی “ان بی سی” اعلام کردند که ویروس “شعله” احتمالا ساخته آمریکا است.
به گفته این کارشناسان آمریکایی، در ویروس رایانه ای شعله، می توان ردپای روش جاسوسی سایبری امریکا را مشاهده کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ اطلاعاتی از چگونگی عملکرد دقیق این ویروس و یا چگونگی ورود آن به رایانه های ایران ندارد، تصریح کرد: این قطعا کار آمریکا است.
محققان کاسپرسکای می گویند استاکس‌نت و Flame هر دو با سازوکارهای مشابهی رایانه‌ها را آلوده می‌کنند. همچنین گفته شده ، ویروس Flame بیش از ۲۰ برابر استاکس‌نت کد دارد.
کارشناسان از زمان انتشار این خبر، منشاً آلودگی سامانه های ایران به ویروس فلیم را به رژیم صهیونیستی نسبت دادند. این گمانه زنی با اظهارات اخیر “موشه یعلون”معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی مورد تایید قرار گفت.
معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل در ایجاد ویروس رایانه‌ای فلیم که نوع جدیدی از ویروس مخرب مشابه استاکس‌نت است، با هدف خرابکاری در طرح‌های هسته‌ای ایران دست داشته است.
موشه یعلون، دیروز سه‌شنبه (۹ خرداد) در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم اسرائیل، ضمن حمایت از تولید ویروس‌‌های رایانه‌ای و ابزارهای مشابه گفت که این ویروس‌ها راه را “برای همه احتمالات باز می‌کنند.”
وی همچنین مدعی شد که منطقی است هر کسی که ایران را به عنوان یک تهدید تلقی می‌کند، چنین گام‌هایی بردارد تا به برنامه هسته‌ای این کشور آسیب برساند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.