چه کسی در آینده برنده معاملات طلا است؟

۲۹ آبان ،

چکیده: دلایل متعددی برای اینکه در حال حاضر در خصوص وضعیت معاملات طلا مردد بود، وجود دارد، حداقل در کوتاه مدت. یکی از مهم‌ترین این دلایل فقدان اطلاعات دقیق از روند حرکتی بهای طلا در بازارهای جهانی است. بهای فعلی اونس در بازارهای جهانی تم این داستان است. بسیاری بر این باورند که تا ماه آینده بهای طلا به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد و برای آنکه بیکار نبود بایستی به رصد دقیق اطلاعات پیرامون وضعیت حرکتی طلا در آینده روی آورد.

دلایل متعددی برای اینکه در حال حاضر در خصوص وضعیت معاملات طلا مردد بود، وجود دارد، حداقل در کوتاه مدت. یکی از مهم‌ترین این دلایل فقدان اطلاعات دقیق از روند حرکتی بهای طلا در بازارهای جهانی است. بهای فعلی اونس در بازارهای جهانی تم این داستان است. بسیاری بر این باورند که تا ماه آینده بهای طلا به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد و برای آنکه بیکار نبود بایستی به رصد دقیق اطلاعات پیرامون وضعیت حرکتی طلا در آینده روی آورد.

 جمع آوری اطلاعات بهترین راه برای رفع تردید در معاملات طلا در حال حاضر است. بهترین مسیر نیز برای دریافت اطلاعات نگاهی به روند حرکتی بهای طلا در بازار های مهم جهانی است. هرچند بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بدون شک بهای طلا در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت، اما برای حصول اطمینان از روند حرکتی بهای طلا، رصد اطلاعات بازار کمک شایانی خواهد بود.

مهم‌ترین نکته در خصوص وضعیت آتی بازار نگاهی است که می‌توان به حرکت اقتصادهای تأثیر گذار بر بهای طلا انداخت. وضعیت نا مشخص اقتصاد آمریکا و خوش بینی‌ها و بدبینی‌های هم زمان در خصوص آینده بحران مالی آمریکا، حداقل یک نکته مثبت برای سرمایه گذران طلا در بر دارد: فدرال رزرو ریسک نمی‌کند و سیاست محرک اقتصادی ادامه دارد است.

از سویی تلاش‌های آسیایی برای خروج از رکود اقتصادی و بازپروری همچنان امید طلا را در بازارهای آسیایی زنده نگه داشته است و ژاپن و چین به عنوان دو غول صنعت و اقتصاد آسیا فاصله چندانی با تداوم یا کار بست دور تازهی از محرک‌های اقتصادی ندارند.

به خصوص آنکه رهبر حزب مخالف در ژاپن، شینزو آبه، که به احتمال بسیار قوی اول وزیر بعدی این کشور خواهد بود علاقه شدید خود را به کار بست سیاست‌های محرک اعلام کرده است و ین ژاپن دیر یا زود با کاهش ارزش روبرو خواهد بود. بانک مرکزی ژاپن قرار است در این هفته جلسه ای در این خصوص برگزار کند و از هم اکنون بازارهای آسیایی مشتاق نتیجه این نشست می باشند.

تا اینجا حداقل یک چیز قابل بیان است: هر گونه فشار بر سایر ارزها و از هر طریقی افزایش غیر قابل اجتناب بهای طلا را به دنبال دارد. تحلیل تکنیکال هفتگی و ماهیانه بهای طلا نیز نشان از این امر دارد که بهای طلا چندان تمایلی به کاهش ندارد و کاهش‌های مقطعی ناشی از تردید سرمایه گذاران در روند آتی است و نه ذاتی بازار.

اما تا چه حد افزایش بهای طلا؟ هرچند تحلیلگران رالی طلا را تا مرز مقاومتی ۱۷۸۰ دلار برای ماه آینده پیش بینی کرده‌اند، اما به درستی نمی‌توان بر این رقم پافشاری کرد. آنچه مشخص است آنکه خبرها و اطلاعات، آینده طلا را افزایشی نشان می‌دهد.

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید

دامنه تغییرات بهای طلا در 14 ماه گذشته

دامنه تغییرات بهای طلا در ۱۴ ماه پیش


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.