چه کسی ۱ میلیون گوشی بلک بری را خریده است؟

۱فروردین ۱۳،

قمار بزرگ کمپانی RIM که اینک بلکبری شده، با گوشی هوشمند زد ۱۰، به اوج رسید اما آمار فروش مایوس کننده سبب شد تا سهام این کمپانی در بورس سقوط کند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، اما با انتشار یافتن خبر تازه مبنی بر ظاهر شدن یک خریدار کله گنده که قرار داد خرید ۱ میلیون گوشی را منعقد کرده، بازار را تکان داده و بلکبری را از مرگ حتمی نجات داد.
حدس و گمانها یکی دو هفته است ادامه داشته تا اینکه بالاخره اسم خریدار مشخص شد: Brightstar!
برایت استار نام کمپانی شریک بلکبری است که پس از اعلام خبر خرید ۱ میلیون گوشی سبب شده تا سهام بلکبری ۸٫۲ درصد ترقی کند.
برخی فکر می کردند کمپانی AT&T یا وریزون باشد اما با اعلام نام برایت استار مشخص شد خریدار کسی نیست جز یک کمپانی توزیع کننده وسایل بی سیم و نیز توزیع کننده بلکبری در جهان.
البته برایت استار کمپانی کوچکی نیست و ۴۰ درصد از فروشهای جهانی اش بابت فروش گوشی های بلک بری بوده است.
سفارشی به این بزرگی آنهم در سطح جهانی اطمینان خاطری به سهامداران و نیز بلکبری داده است. برایت استار بعنوان کمپانی واسط ، برای وریزون نیز کار می کند.
مارک گربر از موسسه تحقیقاتی ریسرچ هاوس می گوید برایت استار عامل خرید بلکبری برای وریزون شده است و این یک بازی پیچیده بیزینسی است که شکل گرفته است.
از طرف دیگر وریزون بسیار به بلک بری زد ۱۰ ایمان ندارد و برای اینکه اگر روزی گوشی مذکور فروش نرفت، برند خود را خراب نکند؛ دست به چنین کاری زده ، و گرنه با نام کمپانی خود دست به فروش بلک بری می زد.
حاشیه امنی برای وریزون از این طریق ایجاد خواهد شد. موسسه تحقیقاتی Gldman Sachs در تازه ترین آمار خود نشان داده فروش بلک بری توسط AT&T مایوس کننده بوده و وریزون نمی خواهد اتفاقی مشابه برایش بیفتد.
موسسه تحقیقاتی البته خاطر نشان کرده زد ۱۰ بد نیست بلکه پشتیبانی و بازاریابی ان مشکل داشته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.