چوپان دروغگویی به نام روزنامه

جام جم آنلاین: می گویند روزنامه‌ها دروغ می‌نویسند،همه بازنشستگانی که بارها وعده پرداخت مطالبات خود را در صفحات خبری خوانده‌اند، اما در حسابشان ریالی اضافه نشده در تماس با ما همین را می‌گویند، همه کسانی که مثلا تیتر ما را در مورد اعلام نتایج یکی از کنکورهای ورود به دانشگاه‌ها خوانده‌اند، اما نتایج با دو روز تاخیر اعلام شده همین را می‌گویند، آنها معتقدند ما دروغ می‌نویسیم.

اما این وسط گروهی وجود دارند که اگر آنها به ما بگویند دروغ نوشته‌ایم، بار سنگینی بر دوشمان می‌گذارند، این گروه بیماران و خصوصا بیماران بیماری‌های خاص هستند.

همین چند هفته پیش که برای بار چندم نوشتیم ۲۰۲ داروی بیماران خاص مانند بیماران سرطانی یا ام‌اس بیمه می‌شود، شهروندی زنگ زد و گفت هیچ خبری از بیمه نیست، گفت که برای داروهای سرطانش هفته‌ای حدود سه میلیون می‌پردازد،گفت دروغ ننویسم. دو روز پیش نایب رییس انجمن ام‌اس ایران هم اعلام کرد که خبری از بیمه داروهای این بیماران نیست.

دو ماه پیش خبر بیمه شدن ۲۰۲ قلم داروی بیماران خاص اعلام شد،چند بار دیگر هم خبر تکرار شد، دیروز اما وزیر بهداشت اعلام کرد دستورالعمل بیمه‌ شدن این داروها را آماده و به دولت ارسال کرده‌ایم؛ ولی پوشش بیمه‌ای داروها دست وزارت بهداشت نیست.

به گفته دستجردی، اگر انجام مراحل کارشناسی به دست زمان سپرده شود، ممکن است کارشناسی‌ها به این زودی در آن سازمان مربوط یا شورای عالی بیمه صورت نگیرد.

همین دیروز اما معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بیمه‌ها زیر نظر همین وزارتخانه است، باز اعلام کرد:‌ داروهای بیماران ام‌اس، هموفیلی، سرطانی و تالاسمی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. احتمالا بازهم این خبر را روزنامه‌ها و رسانه‌های صوتی و تصویری منتشر می‌کنند. ممکن است دو هفته آینده نیز در نشستی خبری باز این خبر اعلام شود و باز ما این خبر را اعلام کنیم.

ممکن است ماه بعد اعلام شود تا آخر همین ماه،داروهای بیماران خاص بیمه می‌شود و سه ماه بعد باز خبری با همین مضمون و این چرخه همین طور ادامه پیدا کند تا واقعا روزی برسد که بیماران با پوشش بیمه به این دارو‌ها دست پیدا می‌کنند.

داستان دروغگو شدن ما به همین سادگی ادامه پیدا می‌کند در حالی که از روز اول خبرها به شکلی امیدوارکننده‌ای اعلام می‌شود در حالی که کاغذبازی‌ها و سوءمدیریت‌ها به داروی بیماران خاص هم رحم نمی‌کند. اما بدانید این ما نبوده ایم که دروغ گفته ایم … .

مستوره برادران نصیری – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.