چگونه انواع هایلایت را بشناسیم

حتما برای شما هم پیش آمده که برای تغییر مدل و رنگ موهایتان به آرایشگاه رفتید و آرایشگر محترم یکسری اسامی عجیب و غریب برای شما به عنوان کارهای تخصصی هایلایت ردیف کرده است. اطلاع از این نامها و چگونگی عملکردشان قطعا به ما کمک خواهد کرد. از اینرو در این چگونه شما را با انواع هایلایتها آشنا خواهیم کرد.

(ادامه مطلب را بخوانید)
موضوع:

  • رنگ مو
  • مد و زیبایی
  • مو

چگونه

۱

قبل از انجام هر گونه هایلایتی لازم است بدانید که اگر می‌خواهید هایلایت‌های خیره‌کننده به شما ظاهری جسور بدهد از رنگ پلاتینی یا رنگ‌های رنگین‌کمانی (بنفش، آبی، صورتی و…) استفاده کنید. در صورت استفاده از این رنگ‌ها بهتر است که حدود ۲۰ درصد تمام موهای خود را هایلایت کنید.
اگر خواهان ظاهری آرام و ملیح‌ هستید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با رنگ موی شما همخوانی داشته باشد. شکلاتی یا شرابی رنگ‌های خوبی هستند.
اگر می‌خواهید هایلایت‌های طبیعی‌تری داشته باشید تن‌های قهوه‌ای مایل به طلایی مناسب به نظر می‌رسند. در این صورت می‌توانید تا حدود ۵۰ درصد از موهای خو را هایلایت کنید.

۲

هایلایت‌های تکه‌ای
این هایلایت‌ها جذبه‌ی خاصی به چهره شما می‌بخشد زیرا عرض بیشتری دارند. اگر به دنبال مد روز هستید این هایلایت مناسب شماست. اما از جهتی همانند هایلایت سوزنی بین موهای شما پخش نخواهد شد و حالت طبیعی رنگ مو را نخواهد داشت.
درهایلایت تکه ای مو را با کلاه مش یا فویل با رنگ تا ۳ درجه و یا با دکلره برای داشتن رنگ های خاص(قرمز،مسی،دودی،…) روشن می کنند.

۳

لولایت
لولایت به معنی تیره کردن رشته‌هایی از مو می‌باشد. در واقع لولایت‌ها تیره‌تر از رنگ کل مو خواهد بود. پس مطمئناً برای موی مشکی ایده‌ی خوبی به نظر نمی‌آید.
این کار عکس هایلایت بوده و در موهای بلوند تکه هایی را با رنگ (شماره ۳یا۴) تیره می کنند، در این روش مو باید ۱سانت رشد ریشه داشته باشد واز سری رنگ های گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده می شود.

۴

سان‌لایت
همان طور که می بینید این اصطلاح به بلوند کردن(دکلره کردن) بیضی بالای سر(از رستنگاه تا تاج سر) که پهنای آن بسته به خاص شخص است گفته می شود. در سان‌لایت موهای نیمه‌ی بالای سر به صورت تکه‌ای هایلایت خواهد شد.

۵

مون لایت
این کار عکس سان لایت است و تکه زیری مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره می شود. بر عکس حالت قبل موهای نیمه پایینی سر به صورت تکه‌ای درون فویل قرار می‌گیرد و رنگ می‌شوند.

۶

هایلایت سوزنی
این هایلایت طرفداران بیشتری دارد زیرا رشته‌های نازک مو که به وسیله کلاه مخصوص هایلایت شده‌اند در لابه‌لای موها قرار می‌گیرند و کاملاً طبیعی به نظر خواهند رسید. اگر یکبار امتحان کنید پشیمان نخواهید شد!

۷

هاف لایت
روشی پر طرفدار است که نوک موها را به شکل های مختلف(ردیفی،یکی در میان مثل مش)از ۳ تا ۱۰ سانت بلوند یا رنگهای فا نتزی در میاورند.

۸

مووی لایت
یک کار بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می کنیم سپس به ۳ تا ۷ قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می شوییم که به شکل رنگین کمانی روی موها قرار می گیرد.

مطالب مرتبط

  1. چگونه مو را رنگ کنیم
  2. چگونه بر اساس رنگ پوستمان، رنگ مو انتخاب کنیم
  3. چگونه با آرایش لب هایمان را برجسته نشان دهیم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.