چگونه با بوی بد دهان در هنگام روزه داری مبارزه کنیم؟

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :  یکی از مسائلی که اغلب روزه داران از آن گلایه می کنند، بوی بد دهان در هنگام روزه داری است که به سبب خشکی حفره دهان ایجاد می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از شفقنا ؛ در این مطلب چند نکته را برای حل این مشکل یادآور می گردد:

۱) مطمئن باشید که در ماه مبارک رمضان از بهداشت دهان خود در طی روز به خوبی محافظت کنید. بعضی از اشخاص در هنگام روزه داری مسواک نمی زنند اما تا زمانی که آب یا مواد دیگر را فرونبرید، روزه شما باطل نمی شود. در طی زمان غیرروزه نیز مرتب مسواک بزنید. البته بسیار از حد نیز نباید از دهان شوی استفاده کرد چرا که این امر خود سبب خشکی دهان می گردد. اما استفاده از نخ دندان می تواند خرده های موادغذایی را از لابه لای دندان های شما خارج کند.

۲) نوشیدن میزان کافی آب همواره پیشنهاد می گردد. نوشیدن ۲ تا ۳ لیوان آب در هنگام سحر می تواند آب بدن شما را در هنگام روزه داری در روز بعد حفظ کند.

۳) از خوردن خوراکی های بودار همچون پیاز و سیر که سبب بوی بد دهان می شوند، اجتناب کنید. همچنین اگر بهداشت دهان به خوبی رعایت نشود، باقی مانده ی غذا در دهان نیز می تواند سبب بوی بد دهان شود.

۴) پنیر حاوی فسفاتی است که در بازگشت تولید بزاق شما را افزایش می دهد. همچنین به سبب آنکه این ماده غذایی سرشار از کلسیم است لازم است به منظور جلوگیری از احساس خشکی دهان، پنیر به طور منظم مصرف شود.

۵) مصرف ویتامین ث از طریق خوراکی هایی همچون مرکبات، خربزه و هندوانه می بایست به طور مداوم صورت پذیرد پرا که این میوه ها از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند. ویتامین ث بدن می بایست از میوه های طبیعی تامین شود و نه مکمل ها.

۶) مصرف ادویه جاتی همچون رزماری، نعناع و هل در ساعات غیر روزه داری می تواند با بوی بد دهان مبارزه کنند.

۷) سیگار نکشید چرا که مزه ی بدی در دهان شما برجای می گذارد و سبب می گردد شما احساس کنید که شدیدا نیاز به نوشیدن مایعات دارید. در حقیقت ماه رمضان بهترین زمان برای ترک سیگار است.

۸) در زمان روزه داری از چوب مسواک برای تمیز کردن دندان های خود استفاده کنید. این شاخه کوچک که استفاده از آن از سوی پیامبر اسلام (ص) پیشنهاد شده است، پلاک ها و باکتری های دهان را می کشد و با بیماری های لثه مبارزه می کند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.