چگونه با موبایل عکاسی کنیم!!

شاید فکر کنید برای ورود به دنیای حرفه‌ای عکاسی خرید یک دوربین پیشرفته از ضروریات باشد اما باید بدانید خیلی‌ها معتقدند که بهترین دوربین، دوربینی است که همراه دارید.

 

Mobilechini

 

به گزارش “یک پارس” به نقل ازممتازنیوز، شاید فکر کنید برای ورود به دنیای حرفه‌ای عکاسی خرید یک دوربین پیشرفته از ضروریات باشد اما باید بدانید خیلی‌ها معتقدند که بهترین دوربین، دوربینی است که همراه دارید.

 

با استناد به همین اصل بسیاری ثبت سوژه‌های مختلف را با استفاده از دوربین تلفن همراه خود شروع کردند و بدین ترتیب عکاسی با تلفن همراه تبدیل به یک رشته از عکاسی شده است. در ترفند این هفته قصد داریم به نکات مهم این رشته بپردازیم تا شما بتوانید با دوربین موبایل خود بهترین تصاویر را شکار کنید.

 

گوشی خود را بشناسید.

اولین نکته این است که شما باید گوشی خودتان را به خوبی بشناسید. در عکاسی با موبایل سرعت عمل مهم است به همین دلیل باید به خوبی با گوشی خود آشنا باشید و یک راه سریع برای اجرای دوربین بیابید که این راه می‌تواند ایجاد میان‌بر در صفحه اصلی موبایل باشد.

 

نورپردازی:

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید، نورپردازی است. نور کم می‌تواند بهترین کار شما را تبدیل به بدتریـن کار کند.

اگر در محیـط بسته عکـس می‌اندازید قانـون اصلی عکاسـی مبنـی بر پشت به نـور بودن عکـاس را رعایـت کنید. نـور در پشت سوژه، آن را تاریـک خواهـد کرد.

به ایـن نکته هم توجه کنیـد کـه پـس از نورپـردازی باید سعـی کنید دوربین را بی حرکـت نگـاه دارید. یک حرکت کوچک می‌تـوانـد تصویـر را مات کند.

برنامه‌های کمکی زیادی برای رفع ایـن مشکل از جمله Pro Camera برای iPhone و Camera 360 برای آندروید، عرضه شده‌اند.

 

بزرگنمایی دیجیتال:

بزرگنمایی دیجیتال تنها تصویر را بزرگتر می‌کند و این امر کیفیت عکس را به شدت کاهش می‌دهد. پس تا آن‌جا که ممکن است سعی کنید به سوژه نزدیک‌تر شوید.

 

ترکیب بندی:

در مواردی که زمان کافی برای عکس گرفتن دارید روی تصویر مورد نظر فکر کنید تا بهترین ترکیب را انتخاب کنید.سعی کنید عناصر مهم تصویر را در راستای خطوط قرار دهید.

 

هنوز نکات بسیاری در مورد این رشته و تنظیمات مختلف در گوشی‌ها وجود دارد که در مطالب بعدی این موضوع را کامل خواهیم کرد.

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.