چگونه با کودکی که دچار لکنت است برخورد کنیم؟

فروردین ۱۴۰۳

دکتر اعظیم کلانتری آسیب شناس و گفتار درمان در گفتگو با

با بیان اینکه لکنت یک اختلال در جریان روانی گفتار فرد می باشد گفت: قدم اول در این راه ریشه یابی اشکالات اصلی و بررسی عوامل محیطی و روانی به کمک والدین است.

 
وی در ادامه افزود: مرحله بعد از آنکه سبب اصلی مشخص شد والدین باید وقت بگذارند و حرف های کودک را با دقت بشنوند و هرگز جملاتش را کامل نکنند و از سرزنش کردن این ویژگی در کودک بپرهیزند در واقع هر چقدر محیط خانواده نقش حمایتی تر داشته باشد همان اندازه کودک اعتماد و تمرکز را برای پیشرفت در صحبت کردن پیدا خواهد کرد.
 
کلانتری ضمن بیان اینکه اگر سبب لکنت مشکلات روحی و روانی باشد تصریح کرد: باید درمان را آغاز و همراه آن با گفتار درمان مشکلات کرد.

این آسیب شناس و گفتار درمان به نحوه برخورد مربیان با فرد مبتلا اشاره کرد و گفت: در محیط مدرسه آرامش و امنیت را برای او به وجود آورده و عوامل استرس را از او دور نماید و همچنین صحبت و صبر و حوصله در مقابل با آنان و از تحقیر و تنبیه او اجتناب نمایند.
 
وی اظهار داشت: زمانی که  کودکان در محیط های شلوغ مورد سرزنش قرار می گیرند بنابراین کودک دچار ناروانی گفتار و سبب پرخاشگری انزوا طلبی و فاصله گرفتن از محیط خانه می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.