چگونه بدترین لکه‌ها را با بهترین راه‌حلها از بین ببریم؟

۰۷اردیبهشت،

اگر لباس شما بر اثر گرمای زیاد اتو زرد رنگ شده می توانید پیاز را دو نیم کرده و روی پارچه کتانی بمالید لکه های زرد برطرف خواهد شد و بعد آن را داخل آب سرد به مدت چند دقیقه خیس کرده و سپس آن را بشویید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگارانحتما برای شما هم اتفاق افتاده که با لکه های آزار دهنده روی پوشاک،فرش ،دیوار …روبرو شده باشید. این طور مواقع بسیاری از ما فکر می کنیم دیگر نمی شود کاری کرد و باید قید لباس یا فرش لک دار را بزنیم.ما در این مطلب با معرفی چند نمونه از لکه برها ثابت می کنیم که به جای عذاب کشیدن دست بکار شود و به راحتی لکه ها را پاک کنید.

زنگ زدگی روی لباس

برای پاک کردن زنگ زدگی روی لباس باید مدت ۱۰ دقیقه یا دوای ضد زنگ لکه راماسا‍‍ژ دهید. و بعد با پودر رختشویی محل لکه را بشویید.
لکه زنگ زدگی روی حوله با آبلیموی داغ برطرف می شود. اما هیچ وقت محل زنگ زدگی را با صابون نشویید.

اثر سوختگی با اتو

اگر لباس شما بر اثر گرمای زیاد اتو زرد رنگ شده می توانید پیاز را دو نیم کرده و روی پارچه کتانی بمالید لکه های زرد برطرف خواهد شد و بعد آن را داخل آب سرد به مدت چند دقیقه خیس کرده و سپس آن را بشویید.

لکه های روی سفره

اگر سفره شما بر اثر چربی لک گرفته است و با شستن هم از بین نمی رود می توانید سفره را بعد از شستن در آفتاب روی بند لباس پهن کنید و یک روز جلوی نور آفتاب بگذارید با این کار نور خورشید لکه های سفره را از بین می برد.

لکه واکس کفش

اگر بر اثر بی احتیاطی لکه واکس روی فرش یا لباستان مالید می توانید ابتدا پنبه ای را خیس کنید و روی آن بکشید و سپس روی پنبه مقداری مایع ظرفشویی و بر فرش بمالید.

رفع لکه روغن روی کاغذ دیواری

لکه های تازه روغن روی کاغذ دیواری را می توان با پودر تالک از میان برد. مقدار زیادی پودر تالک روی لکه ها بپاشید و بگذارید مدتی بماند تا روغن جذب شود. سپس آن را با یک پارچه خشک، پاک و در صورت لزوم این عمل را تکرار کنید.

پاک کردن لکه چای

برای از بین بردن لکه چای، مواد مخصوص لکه گیری یا مقداری نمک را روی لکه بمالید و سپس با برس بکشید. برای پاک کردن لکه های ناشی از قهوه، کاکائو و چای، پارچه را داخل آب حاوی پودر رختشویی بگذارید یا در آب گرم خیس کنید و دو قاشق غذا خوری آمونیاک به آن اضافه کنید پس از آن پارچه را با پودر رختشویی بشویید.

رفع لکه قیر

برای از بین بردن لکه های قیر روی پارچه از روغن اوکالیپتوس، بنزین و یا کره استفاده کنید.

رفع آدامس از روی فرش

برای پاک کردن آدامس از روی فرش یا موکت، یک تکه یخ روی آن بگذارید تا سخت شود، سپس آن را از روی فرش پاک کنید.

رفع آدامس از پوشاک

برای پاک کردن آدامس از پوشاک آن را در سرکه سفید خیس کنید و یا پیش از شستن لباس در محل آلودگی سفیده تخم مرغ بمالید.

چوب پنبه و لکه های روی کارد

برای از بین بردن لکه های روی کارد آشپزخانه می توانید از چوب پنبه استفاده کنید. چوب پنبه را قدری خیس و آن را به یک ماده پاک کننده آغشته کنید و با حرکت جلو و عقب آن را روی تیغه کارد بکشید.

پاک کردن ظروف مسی

برای پاک کردن ظروف مسی که سیاه شده باشد، باید با نصف لیمو که آن را به دانه های درشت نمک مالیده اید، محکم به ظروف مسی سیاه بمالید تا سیاهی آن برطرف شود.

اثر انگشت روی دیوار

در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها روی دیوار می ماند. برای برطرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار یک سیب زمینی را نصف کنید و با هر نصف سیب زمینی چندین بار در و پنجره و دیوار بمالید و بعد با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید.( این دستور برای دیوارهای رنگ روغنی و پلاستیکی مفید است.)


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.