چگونه بدون رژیم لاغر شویم؟ – بخش دوم

در بخش اول از این مقاله، با برخی روش های لاغر شدن بدون رژیم غذایی آشنا شدید. در ادامه، از سایر این عادت های مفید که به کاهش وزن شما کمک می کنند، آگاه شوید.

ظروف کوچک را انتخاب کنید.

slideshow-no-diet-weight-loss

بشقاب کوچک را جایگزین بشقاب های بزرگ معمول کنید. با این روش بطور خودکار کمتر غذا می خورید. ظروف بزرگ، تمایل افراد به خوردن غذای بیشتر را بیشتر می کند. پس با سرو غذا در ظروف کوچک، بدون احساس گرسنگی، بدن خود را فریب دهید!

غذای خانه را ترجیح دهید.

slideshow-no-diet-weight-loss

حداقل پنج روز در هفته را در خانه غذا بخورید. پختن غذا آسان تر از آن است که فکر می کنید. مرغ، سبزیجات، لوبیا، کاهو و ماهی را جایگزین غذاهای چرب و ناسالم رستوران ها کنید.

لحظه ای مکث کنید.

slideshow-no-diet-weight-loss

برخی از افراد بطور طبیعی حین غذا خوردن، قاشق و چنگال خود را رها کرده و برای چند دقیقه مکث می کنند. این راه را امتحان کنید، برای دقایقی دست از غذا خوردن بکشید و به گفتگو بپردازید. با این روش شما احساس می کنید که سیر شده اید و به معده خود اجازه استراحت می دهید.

آدامس بجوید.

slideshow-no-diet-weight-loss

جویدن آدامس نعنایی بدون شکر بهترین گزینه برای جلوگیری از مصرف میان وعده های پر کالری است. همچنین جویدن آدامس به سیستم گوارشی کمک کرده و هضم غذا را آسانتر می کند. می توانید هنگام غذا پختن، تلویزیون دیدن و حتی در مهمانی ها برای جلوگیری از خوردن تنقلات، خود را با جویدن آدامس سرگرم کنید.

پنج وعده غذایی میل کنید.

slideshow-no-diet-weight-loss

با میل کردن پنج وعده غذایی کوچک، دیگر خود را با تنقلات و میان وعده های ناسالم سیر نخواهید کرد. ساعت خاصی را برای سرو کردن غذا در نظر بگیرید و هیچ کدام از وعده ها (بخصوص صبحانه) را از دست ندهید.

قانون ۸۰-۲۰

slideshow-no-diet-weight-loss

آمریکایی ها به قانون خوردن تا سیر شدن معتقدند، اما ساکنین اوکیناوا هنگامی که ۸۰ درصد سیر شوند، دست از غذا می کشند. آنها حتی نام خاصی را برای این عادت خود در نظر گرفته اند. ما می توانیم این عادت غذایی سالم را با نگه داشتن ۲۰ درصد غذا در بشقاب، حفظ کنیم.

۴ قانون غذا خوردن در رستوران را رعایت کنید!

slideshow-no-diet-weight-loss

غذاهای رستوران ها عمدتاً چاق کننده هستند. برای پیشگیری از چاقی ناشی از مصرف غذاهای رستوران، موارد زیر توصیه می شوند:
– با دوستان خود به رستوران رفته و غذای خود را با آنها تقسیم کنید.
– غذایی را که به آن میل دارید سفارش دهید.
– بشقاب کوچک سفارش دهید.
– یک چهارم بشقاب خود را خالی کرده و بجای آن سالاد بریزید.

سس های کم چرب را امتحان کنید.

slideshow-no-diet-weight-loss

سس های کم چرب را جایگزین سس های خامه ای کنید. مثلاً برای سرو پاستا بجای استفاده از سس آلفردو که شامل کره، پنیر پارمیزان، فلفل سیاه و خامه زیاد است، از سس ماریانا که مخلوطی از سبزیجات، گوجه، پیاز، سیر و روغن زیتون است، استفاده کنید.

مصرف غذاهای فیبر دار را در اولویت قرار دهید.

slideshow-no-diet-weight-loss

خوردن غذاهای گیاهی مانع از چاق شدن می شوند. دلایل متفاوتی در رابطه فیبر و مصرف سبزیجات وجود دارد؛ اما یکی از مهمترین آنها، وجود فیبرها در حبوبات و گیاهان است. باقلا،‌ سوپ عدس، لوبیای پخته شده و سایر غذاهای طبخ شده با حبوبات، سرشار از فیبر هستند و موجب تسهیل حرکات روده کوچک می شوند.

۱۰۰ کالری بیشتر بسوزانید.

slideshow-no-diet-weight-loss

با سوزاندن روزانه ۱۰۰ کالری، بدون رژیم غذایی، سالانه ۵ کیلوگرم لاغر شوید. برای سوزاندن ۱۰۰ کالری می توانید یکی از این فعالیتها را انتخاب کنید:
– روزانه ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید.
– ۲۰ دقیقه باغبانی کنید و علف های هرز را هرس کنید.
– خانه خود را در ۳۰ دقیقه تمیز کنید.
– ۱۰ دقیقه تند راه بروید.

جشن بگیرید.

slideshow-no-diet-weight-loss

هنگامی که خود را از خوردن برخی غذاها و نوشیدنی های پر کالری و حتی رفتن به رستوران محدود می کنید، فکر نکنید که دیگر هیچگونه سرگرمی نخواهید داشت. با دوستان خود تماس بگیرید، ناخن های خود را پدیکور کنید، لباس جدید بخرید و حتی برای ورود خود به زندگی جدید جشن بگیرید.

بخش اول

برگرفته از: WebMD

سالم‌ زی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.