چگونه بدون چشیدن تند بودن فلفل را تشخیص دهیم؟

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : بد نیست بدانید که از روی ظاهر فلفل هم می توانید تا حدی میزان تندی فلفل را تشخیص دهید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ دانه فلفل تندترین قسمت این گیاه است. اما همه فلفل ها مثل هم نیست بعضی از آن ها تندی بسیار کمی دارند و بعضی آنقدر تند می باشند که باید با دستکش آن ها را برداریم . اگر شما هم جزو کسانی میباشید که دوست دارید تشخیص دهید چه فلفلی تند است و چه فلفلی تندی کمتری دارد می توانید از روش هایی که در ادامه ارائه می کنیم استفاده کنید.

دستورالعمل ها

وقتی می خواهید فلفل بخرید دربارهٔ میزان تندی آن از فروشنده سوال کنید و اگر از فروشگاه های بزرگ خرید می کنید باید به توضیحات نوشته شده روی برچسب آن توجه کنید . معمولا” روی برچسب ها میزان تندی فلفل نوشته می گردد.

به نمودار اسکوویل مراجعه کنید. مقیاس اسکوویل ، یک نوع شاخص اندازه گیری است که برای نشان دادن میزان تندی فلفل به کار می رود.معمولا” هرچه فلفل ریزتر باشد تند تر است. هم فلفل های قرمز و هم فلفل های سبز می توانند بسیار تند باشند بنابراین رنگ فلفل نمی تواند ملاک خوبی برای قضاوت کردن دربارهٔ تندی آن باشد.

به تازگی فلفل هم توجه کنید و ببینید فلفل بو داده است یا تازه . اگر فلفل چین و چروک شده و رنگش تیره تر شده است حتما” بو داده است . فلفل بو داده معمولا” تندتر از فلفل تازه است ، بنابراین اگر نمی خواهید از فلفل های بسیار تند استفاده کنید بهتر است فلفل های تازه بخرید.

۲ نکته فلفلی

۱ – شما می توانید تندی فلفل را با خارج کردن دانه های داخل آن کاهش دهید.

۲ – وقتی قصد دارید فلفل های تند را به دست بگیرید حتما” دستکش بپوشید و بعد از دست زدن به فلفل حتما” دست هایتان را بشویید تا پوستتان تحریک نشود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.