چگونه بفهمیم که کودکمان به تبلتش معتاد شده

فروردین ۱۴۰۳

پژوهشگران دریافته اند که جذابیت استفاده از وسایلی مانند تبلت ها بویژه در میان کودکان خردسال سبب شده تا کودکانه این وسایل نوعی اعتیاد پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران به تازگی علائمی که نشان دهنده ی اعتیاد کودکان به وسایل ارتباطی از جمله تبلت ها است پی برده اند و به والدین در این خصوص تذکر می دهند.

گفتنی است: یک سوم کودکان قبل از آنکه بتوانند حرف بزنند از تبلت ها استفاده می کنند .

بررسی ها نشان می‌دهند: اعتیاد کودکان به این وسایل می تواند سبب اختلال در چرخه ی خواب و غذا خوردن آنها شود و تمام وقت آنها را به خود اختصاص بدهد.

استفاده از این وسایل می تواند سبب بروز رفتارهای مستقیم و غیر مستقیم غیر عادی و غیر متناسب با سن کودک مانند پرخاشگری، زود رنجی، انزوا و کناره گیری از جمع شود.

این نوع وسایل که سابق بر این به عنوان یک وسیله بازی برای آرام نگه داشتن کودکان و جلوگیری از بازیگوشی دراختیار آنها توسط والدین قرار داده می شد، درحال حاضر به عنوان یک وسیله که سلامت روانی آنها را تهدید میکند می تواند بسیار جدی قلمداد شود.

پژوهشگران این مشکل را اعتیاد به تکنولوژی نام گذاری کرده اند و از والدین می خواهند که زمان استفاده از این وسایل را برای کودک خود محدود و در عوض او را به انجام فعالیت های گروهی و اجتماعی تشویق کنند.

البته شیوه دور کردن این نوع وسایل از کودکان باید با صبر و حوصله و پرهیز از هر نوع رفتارهای عجولانه صورت گیرد زیرا می تواند واکنش تند و حتی پرخاشگرانه کودک خردسال را به همراه داشته باشد./

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.