چگونه تلگرام را از حالت ریپورت اسپم خارج کنیم؟

سایت خبری ممتاز نیوز: 

 در این هنگام تلگرام سختگیر، از شما می‌خواهد ڪه تنها به آن دسته از دوستانتان ڪه هر دو شمارهٔ یڪدیگر را در گوشی خود ذخیره دارید پیام بفرستید.

چگونه تلگرام را از حالت ریپورت اسپم خارج کنیم

از زمان ظهور شبڪه‌های اجتماعی و ایجاد توانایی برقراری ارتباط با همنوع، حتی دور‌ترین افراد با ڪمترین هزینه و بیشترین امڪانات، آشنایی با افراد غریبه به یڪی از سرگرمی‌های نوع بشر تبدیل شده است. شاید شما هم زمانی خودتان به فردی نا‌شناس، پیامی برای برقراری یڪ ارتباط دوستانه جدید ارسال، و این هیجان را تجربه ڪرده باشید. شرڪت تلگرام هم این امڪان را در اختیار ڪاربران خود گذاشته تا بتوانند به افرادی ڪه نا‌شناس هستند پیام بفرستند. البته «نا‌شناس» نه لزوماً به معنای «غریبه»، بلڪه از نظر تلگرام نا‌شناس.

چگونه تلگرام را از حالت ریپورت اسپم خارج کنیم

از نظر تلگرام «نا‌شناس» یعنی شخصی ڪه شماره تلفن همراه شما را در گوشی خود ذخیره ندارد. شما در نرم افزار تلگرام می‌توانید حتی به این افراد هم پیام بفرستید. هنگامی ڪه شما اینڪار را انجام می‌دهید پیام شما به همراه دو گزینهٔ Add Contact و Report Spam و یا در نسخه‌های تلگرام دسڪتاپ یا‌‌ همان نسخه PC با گزینه‌های Report Spam و Hide به طرف مقابل نمایش داده می‌شود. ڪه مخاطب می‌تواند بسته به تصمیمی ڪه در آن لحظه می‌گیرد پیام شما را اسپم Spam گزارش ڪند یا نڪند.

چگونه تلگرام را از حالت ریپورت اسپم خارج کنیم

ڪافیست این عمل گزارش شدن شما به عنوان Spam یا‌‌ همان هرزنامه از جانب چند فرد مختلف صورت بگیرد، آنگاه تلگرام حساب ڪاربری شما را به عنوان یڪ استفاده ڪننده غیر معمول در سرورهای خود ثبت می‌ڪند و در صورت تڪرار این عمل برای شما پیغامی به این مضمون ارسال می‌ڪند:
 «Sorry. you can only send messages to mutual contacts at the moment»
 «متاسفیم، شما در حال حاضر فقط می‌توانید پیام‌ها را به مخاطبین متقابل ارسال ڪنید.»

چگونه تلگرام را از حالت ریپورت اسپم خارج کنیم

شما از آن پس تنها می‌توانید به افرادی ڪه شمارهٔ شما را در گوشی خود ذخیره دارند پیام بفرستید. البته لازم به ذڪر است ڪه این محدودیت برای ڪسانی ڪه رفتار سوء از خود نشان می‌دهند و یا از تلگرام به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ ڪسب و ڪار خود استفاده می‌ڪنند و برای آسایش دیگر ڪاربران در نظر گرفته شده است. تلگرام همچنین برای شماره‌هایی ڪه یڪ پیغام را به بیش از ۴۰ نفر ارسال ڪنند محدودیت قایل شده و این هم حالت دیگری از رفتار سوء و تبلیغ محسوب می‌گردد.

چگونه تلگرام را از حالت ریپورت اسپم خارج کنیم

اما راه چاره چیست؟ چگونه تلگرام را از حالت ریپورت اسپم خارج ڪنیم؟ ​
در ابتدای راه اندازی این گزینه و این سرویس، شرڪت تلگرام با در نظر گرفتن یڪ ایمیل به آدرس spam@telegram. org از ڪسانی ڪه گمان می‌ڪردند به اشتباه حسابشان اسپم شده می‌خواست تا با موضوع Spam یڪ ایمیل حاوی شماره تلگرام اسپم شده به آن ارسال ڪنند تا بعد از بررسی، شمارهٔ درخواست ڪننده را از لیست سیاه ریپورت اسپم شدگان خارج ڪند. اما گویی اخیراً حجم این ایمیل‌ها چنان زیاد گشته ڪه شرڪت تلگرام دیگر تمایلی به پاسخگویی به این ایمیل‌ها ندارد.

 

یڪ راهی ڪه شما می‌توانید طرف مقابل را از قصد خود برای آغاز یگ گفتگو با خبر ڪنید، استفاده از گزینه Secret chat می‌باشد ڪه شما می‌توانید بعد از زدن انگشتتان روی عڪس فرد مورد نظر و انتخاب گزینه سبز رنگ Start Secret Chat وی را از نیت خود با خبر ڪنید و منتظر تایید وی بمانید. و در صورت تمایل فرد مقابل، گفتگو آغاز می‌شود منتها با‌‌ همان شرایط Secret Chat.
اما شاید با خودتان بگویید: اینڪه نشد راه حل! بله حق با شماست این‌ها تنها دو راه حل ۵۰-۵۰ هستند ڪه ممڪن است مفید هم واقع نشوند. پس آیا راه حلی وجود دارد ڪه شرایط را به حالت اول بازگرداند و از حالت ریپورت اسپم تلگرام خارج شویم؟ در جواب باید بگوییم هیچ راه قطعی برای بازگرداندن اڪانت شما به حالت اول وجود ندارد، ولی درصد ڪمی از موارد بسته به نوع عملڪرد ڪاربر، با پاڪ ڪردن اڪانت تلگرام و راه اندازی مجدد آن این محدودیت برطرف شده. یعنی شما می‌توانید با پاڪ ڪردن اڪانت خود از تلگرام و از دست دادن تمامی گفتگو‌ها و گروه‌ها و ڪانال‌ها، تلگرام خود را به حالت اول بازگردانید و از حالت اسپم تلگرام خارج شوید. ڪه البته باز هم یاد آور می‌شود ڪه درصد ڪمی از ڪاربران با پاڪ ڪردن حساب ڪاربری خود موفق به خارج ڪردن اڪانت خود از لیست اسپم تلگرام شده‌اند.

چگونه تلگرام را از حالت ریپورت اسپم خارج کنیم

باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممتاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.