چگونه پوستی تمیز و زیبا داشته باشیم؟

keep-skin-clear

keep-skin-clear

اولین چیزی که باعث جلب توجه مردم به شما می شود پوست شماست. پوست صورت حساسیت بیشتری نسبت به جوش دارد و این جوش‌ها اغلب باعث خجالت هستند. این مشکل بسیاری از نوجوانان و جوانان است. روش‌هایی هست که پوست شما را تمیز می‌کند و شما را از شر جوش‌ها خلاص می‌کند. ممکن است مدتی طول بکشد تا نتیجه‌اش را ببینید، اما اگر کمی صبور باشید می‌توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

صورت خود را هر روز با پاک‌کننده‌های مرغوب بشویید. اگر صورت چرب و مستعد آکنه دارید، شستن را دوبار در روز تکرار کنید. می‌توانید با مراجعه به متخصصین، محصولی را انتخاب کنید که مناسب پوست‌تان باشد.

آرایش صورت را هر شب پاک کنید. برای جلوگیری از حساسیت، اول لنز چشمی خود را بیرون آورده و بعد با پاک‌کننده آرایش یا شامپو بچه، آرایش خود را پاک کنید. در صورت امکان دیگر آرایش نکنید. در غیر این صورت مقدار آرایش را کم کرده و از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص پوست‌های حساس است.

بعد از شستشوی صورت، مرطوب کننده بمالید. مقدار کمی برداشته و به تمام صورت و گردن خود بمالید. از لوسیون‌های فاقد چربی و مخصوص پوست‌های مستعد آکنه استفاده کنید.

برای رفع جوش‌های صورت، از داروهای ضد آکنه استفاده کنید. مقدار کمی به آکنه‌ها بزنید. برای جلوگیری از حساسیت محل را نخارانید. از پاک کننده‌های عمقی پوست، مثل ماسک صورت، هر چند روز یا هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

سلامت کلی خود را بالا ببرید. از استرس به دور باشید و رژیم غذایی سالم مصرف کنید. از تابش مستقیم آفتاب جلو گیری کرده و همیشه همراه آرایش و لوسیون، ضد آفتاب بزنید. آب فراوان بنوشید تا پوست‌تان نم باقی بماند.

اگر مشکل شدید جوش دارید با متخصص پوست ملاقات کنید. داروهای قوی تری نسبت به محصولات بازار هست که می‌تواند تجویز کند. دلیل دیگر آن می‌تواند تغییرات هورمونی باشد که آن هم قابل درمان است.

مطالب مرتبط:

  1. پاک کننده طبیعی آرایش بسازید
  2. بهترین روش پاک کردن آرایش ؟
  3. چگونه باید آرایش کنیم؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.