چیدمان آشپزخانه

۲۵اردیبهشت،

چیدمان آشپزخانه و به‌ویژه کابینت‌ها، کار پخت و پز را تا حد قابل‌توجهی آسان می‌کند.



پخت و پز ا در کابینت نزدیک میز، چاقوها را در کشو نزدیک کانتر و لیوان‌ها را در کابینت نزدیک یخچال قرار دهید. 

یخچال و فریزر را هم مانند کابینت طبقه‌بندی کنید. سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات، غذاهای آماده، گوشت و مرغ را هر کدام در یک طبقه قرار دهید با این روش دسترسی به آنها نیز ساده‌تر است. 

ظروفی را که دم‌دستی نیستند و گاه به گاه استفاده می‌کنید، در کابینت‌هایی که دسترسی به آنها سخت‌تر است قرار دهید. 

هر شش‌ماه یک‌بار انبارگردانی کنید؛ یعنی وسایل آشپزخانه و انبارشده در کابینت‌ها را بررسی کنید، حتما تعدادی ظرف یا وسیله غیرضروری دارید که می‌توانید به انباری منتقل کنید. وسایل بی‌مصرفی در کابینت‌ها انبار می‌شوند، بدون اینکه خانم‌های خانه‌دار متوجه شوند. 

وسایلی که روزانه استفاده می‌کنید، در کابینت‌های دم‌دستی قرار دهید و یک کابینت‌ برای نگهداری لیوان‌ها، بشقاب‌ها و سایر ظروف‌ اضافی در نظر بگیرید؛ کابینتی که شاید گاه‌گاه به سراغ آن بروید. با این طبقه‌بندی هم فضای بیشـتری در کابینت‌ها در اختیار دارید و هم وسایل غیرضروری‌تان مطمئن‌تر محافظت می‌شوند.

فروشگاه‌های لوازم خانگی و پلاستیک‌فروش‌ها می‌توانند وسایل مخصوصی جهت طبقه‌بندی کابینت‌ها و کشوها در اختیار شما قرار دهند مانند جای قاشق و چنگال حتما سری به این فروشگاه‌ها بزنید. 

در آشپزخانه خانم‌های خانه‌دار همیشه فهرستی از خرید، کارهای انجام شده، کارهای در دست اقدام و… وجود دارد. تعدادی مگنت خوشگل و فانتزی خریداری کنید تا این لیست‌ها را روی در یخچال نصب کنید. 

برای آسان کردن نظافت کابینت‌ها و یخچال‌ از سفره‌های پلاستیکی مخصوص یخچال و کابینت‌ خریداری و استفاده کنید. این سفره‌ها هم کار نظافت را آسان‌تر می‌کنند و هم مانع سر خوردن ظرف در کابینت‌ها می‌شوند. 

اسکاچ و دستمال نظافت آشپزخانه را هر چند روز یک‌بار در آفتاب یا در مایع سفیدکننده قرار دهید تا تبدیل به فضای رشد باکتری‌ها نشود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.