چین با جنگنده «جی ۳۱» شگفتی آفرید +عکس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

مقامات نظامی آمریکا در قبل اعلام کرده بودند که نظامیان چینی پس از سرنگون شدن جنگنده فوق پیشرفته شبح اف ۱۱۷آمریکایی در صربستان در سال ۱۹۹۹ میلادی هنگام ماموریت نیروهای ناتو ، مبالغ بسیاری برای خرید بقایا و لاشه این هواپیمای آمریکایی معروف iبه شاهین شب پرداخت کرده بودند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، چین می داند یکی از ابزارهای مهم قدرتنمایی نظامی در دنیا، ساخت جنگنده های مدرن است و iبه همین خاطر طی سالهای قبل، برنامه ریزی و صرف منابع مالی بسیاری برای انجام این کار داشته است.

رسانه های چین اوایل سال قبل شمسی اعلام کردند که جنگنده رادارگریز و نسل پنجم این کشور با نام جی ۲۰ با موفقیت آزمایش شده است اما رسانه ها و کارشناسان غربی این موضوع را در حد یک آزمایش ساده ارزیابی نموده و گفته بودند عملیاتی شدن این جنگنده ۱۰ سال طول می کشد.

از سوی دیگر آمریکا از مدت ها پیش چین را iبه سرقت فناوری هواپیماهای شبح خود و استفاده از آن برای ساخت هواپیمای شبح چینی متهم کرده است. مقامات نظامی آمریکا در قبل اعلام کرده بودند که نظامیان چینی پس از سرنگون شدن جنگنده فوق پیشرفته شبح اف ۱۱۷آمریکایی در صربستان در سال ۱۹۹۹ میلادی هنگام ماموریت نیروهای ناتو ، مبالغ مالی بسیاری iبه کشاورزان صرب برای خرید بقایا و لاشه این هواپیمای آمریکایی معروف iبه شاهین شب پرداخت کرده بودند.

اما رسانه های چین طی روزهای اخیر گزارش تفسیری داده اند که دومین هواپیمای جنگنده رادارگریز این کشور نیز پرواز آزمایشی خود را انجام داده است.این تازه ترین گام رو iبه جلوی چین در چارچوب تلاش های این کشور برای پیشرفته کردن ارتش خود است.

«جی- ۳۱» که دومین هواپیمای رادارگریز چین است که در کمتر از دو سال قبل رونمایی می شود، صبح چهارشنبه iبه مدت ۱۱ دقیقه پرواز کرد. iبه اعتقاد کارشناسان، انتظار می رود ناوهای هواپیمابر چینی با قابلیت حمل هواپیمایی همچون جی ۳۱ iبه ناوگان نیروی دریایی این کشور افزوده شوند.

چین اعلام کرده است بودجه دفاعی این کشور در سال ۲۰۱۲ از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.