ژست نظامی‌گری آمریکا در سوریه شکست خورده است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: نشست ژنو یک برگزار و به همه کشورها ثابت شد که آنچه جمهوری اسلامی ایران برآن تاکید می‌کرد درست است و با راه‌حل نظامی نمی‌توان بحران سوریه را حل کرد، حتی آمریکایی‌ها که ژست نظامی‌گری گرفتند مجبور به عقب‌نشینی و تسلیم شدند.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری نشست ژنو ۲ (صلح سوریه)در آینده نزدیک  گفت: اگر بخواهیم واقع‌ گرایانه به این مسئله نگاه کنیم باید بگوییم جمهوری اسلامی ایران از موثرترین کشورها در مورد حل بحران سوریه است و از ابتدا بر این مسئله که تنها راه حل بحران سوریه مسئله سیاسی است تاکید داشت که این مسئله برخلاف نظر آمریکا و متعهدین آن بود.
 
وی ادامه داد: نشست ژنو یک برگزار شد و به همه کشورها ثابت شد که آنچه جمهوری اسلامی ایران برآن تاکید می‌کرد درست است و با راه‌حل نظامی نمی‌توان بحران سوریه را حل کرد، حتی آمریکایی‌ها که ژست نظامی‌گری گرفتند مجبور به عقب‌نشینی و تسلیم شدند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه راه‌حل نظامی نمی‌تواند بحران سوریه را حل کند اظهار داشت: ژنو ۲ در آستانه برگزاری است و در این راستا اغلب کشورها و شرکت‌کنندگان اذعان کردند که بدون ایران نمی‌توان بحران سوریه را حل کرد و ایران باید در این نشست حضور داشته باشد.
 
نقوی‌حسینی تاکید کرد: اما از این رو که آمریکایی‌ها به دنبال اهداف و منافع خود هستند و می‌دانند که با حضور جمهوری اسلامی ایران منافع آنها تامین نخواهد شد، به همین دلیل با حضور ایران در نشست ژنو ۲ (صلح سوریه) مخالفت می‌کنند.
 
وی در ادامه بیان کرد: اگر به لیست دعوت شدگان در کنفرانس ژنو ۲ نگاهی بیاندازید خواهید دید که بیشتر کشورهایی که به این نشست دعوت شده‌اند هیچ اطلاعاتی از سوریه نداشته و حتی با بحران نیز آشنایی ندارند، حتی اگر دقت کنیم می‌بینیم که هیچ نقشی نیز در خاورمیانه ندارند اما دعوت می‌شوند چون منافع آمریکایی‌ها را تامین میکنند.
 
نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: ایران مشتاق شرکت در این نشست نیست و ما هیچ موقع درخواست شرکت در این نشست را نکرده‌ایم و نخواهیم کرد اما مطمئنیم که آنها زمانی به این نتیجه می‌رسند که بحران سوریه بدون حضور ایران حل شدنی نیست.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.