کابل گروه بین‌المللی بحران را به جانبداری متهم نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

afp5-6.jpeg

مقام‌های دولت افغانستان اندیشکده گروه بین‌المللی بحران را متهم به جانبداری در گزارش تفسیری خود نمودند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گزارش تفسیریی که گروه بین‌المللی بحران در ماه قبل منتشر نمود آمده است: دولت کابل پس از خروج سربازان خارجی در سال ۲۰۲۲ سقوط خواهد نمود به ویژه اگر انتخابات ریاست جمهوری در این سال انتخاباتی ناعادلانه و غیرآزاد باشد.

سخنگوی ارشد حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت: گزارش تفسیری‌ها و فعالیت‌های گروه بین‌المللی بحران با انگیزه‌های سیاسی صورت می‌گیرد.

این گروه یک اندیشکده مستقر در بروکسل است.

سخنگوی کرزای افزود: دولت هم اکنون در حال رصد و بررسی فعالیت‌های این گروه در کشور است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این گروه مغایر با منافع ملی افغانستان است و هیچ کشوری اجازه ندارد در قالب یک سازمان خارجی چنین فعالیت‌هایی انجام دهد.

انتخاب مجدد حامد کرزای به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان در سال ۲۰۰۹ با اتهاماتی نظیر تخلفات گسترده انتخاباتی همراه بود و انتخابات پارلمانی این کشور در سال ۲۰۱۰ انتخاباتی جنجالی بود که ادعا شد در این انتخابات نیز تقلب صورت گرفته است.

در گزارش تفسیری گروه بین‌المللی بحران حامد کرزای به عنوان شخصیتی توصیف شده که در سال‌های آتی به جای تلاش برای منافع کشورش، در تلاش برای باقی ماندن در قدرت است.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز اظهار داشت: کابل در حال انجام تحقیقات در خصوص این گروه است. دولت افغانستان هم اکنون در حال ارزیابی عملکرد گروه بین‌المللی بحران در افغانستان است و در آینده نزدیک بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته تصمیمی صحیح اتخاذ خواهد نمود.

کانداک روندو که تحلیلگران ارشد گروه بین‌المللی بحران در امور افغانستان است و گزارش تفسیری مذکور را تهیه نموده هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.