کابوس خودروسازان اروپایی تکمیل شد!

۱۴م دیماه ،

image_news_11274.jpg

فروش خودرو در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا در سال ۲۰۱۲ به پایین‌ترین سطح خود طی چندین سال قبل رسید.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین آمار انتشار یافته دربارهٔ فروش خودرو در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا طی آخرین ماه سال قبل میلادی نشان می‌دهد که فروش خودرو در این سه کشور با بدترین وضعیت خود طی چند سال قبل مواجه شده است. خودروسازان در بازار اروپا با رکود پایداری مواجه شده‌اند و بحران بدهی منطقه یورو و همچنین اجرای برنامه‌های ریاضت اقتصادی در تعدادی از کشورها نیز سبب کاهش تقاضای خرید خودروهای نو شده است.

دیوید آرنولد، تحلیلگر کردیت سوسی، روز چهارشنبه گفت: رکود در بازار خودروی اروپا ادامه خواهد یافت؛ اگرچه ممکن است در سال ۲۰۲۴ نشانه‌هایی از بهبود اوضاع و رشد فروش ملاحظه شود.

در دسامبر ۲۰۱۲ فروش خودرو در ایتالیا ۲۲٫۵ درصد کاهش یافت. به این ترتیب کل فروش خودرو در ایتالیا در سال ۲۰۱۲ با کاهش ۱۹٫۹ درصدی بالغ بر ۱٫۴ میلیون دستگاه شد که پایین‌ترین رقم از سال ۱۹۷۹ تاکنون است. پیش‌بینی می‌شود فروش خودرو در این کشور در سال ۲۰۲۴ باز هم کاهش یافته و به ۱٫۳۳ میلیون دستگاه برسد.

فروش خودرو در فرانسه نیز در آخرین ماه سال قبل میلادی ۱۵ درصد کاهش یافت و با این حساب کل فروش سال ۲۰۱۲ با کاهش ۱۴ درصدی به ۱٫۹۰ میلیون دستگاه رسید. رقمی که از سال ۱۹۹۷ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش رویترز، فروش خودرو در اسپانیا هم در دسامبر ۲۰۱۲ معادل ۲۳ درصد کاهش یافت. اتفاقی که سبب شد فروش خودرو در این کشور در کل سال قبل با کاهش ۱۳ درصدی به ۶۹۹ هزار و ۵۸۹ دستگاه برسد. این میزان فروش در اسپانیا از سال ۱۹۸۹ تاکنون سابقه نداشته است. هنوز آمار فروش خودرو در آلمان منتشر نشده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.