کارانه پزشکان تا ۳ برابر افزایش یافت اما سر پرستاران بی‌کلاه ماند

نوشته شده در تاریخ ۱۵/آبان/ – ۱۰:۴۷ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

دبیر کل خانه پرستاری به اجرای مرحله سوم برنامه تحول سلامت اعتراض کرد

خبرگزاری : دبیر کل خانه پرستاری در پی اعتراض به اجرای مرحله سوم برنامه تحول سلامت اعلام کرد کارانه پزشکان تا ۳ برابر افزایش یافت و هیچ اتفاق جدیدی برای پرستاران نیفتاد.

محمدرضا شریفی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه پرشکی خبرگزاری آنا گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۳۸۶ تصویب شده است اما متاسفانه تاکنون به مرحله اجرا درنیامده است و طی مذاکرات اخیر که انجام شد جامعه پرستاری خواستار اجرای این قانون شده است. جامعه پرستاری نامه سرگشاده‌ای به ریاست جمهوری همراه با ۲۴ هزار امضا ارسال کرد که متاسفانه این نیز بی‌پاسخ ماند.

وی افزود: بعد از ارسال نامه از سوی وزیر بهداشت به ما وعده داده شد تا مرحله سوم اجرای قانون تعرفه‌گذاری صبر کنیمکه در تاریخ ۹۳/۷/۱۰ مرحله سوم با حضور جمعی از روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها اجرایی شد و طی آن تعرفه‌های پزشکی از ۵۰ درصد به ۳۸۰ درصد افرایش یافت اما خبری از قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نشد تا اینکه پرستاران در ۷ آبان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند که در آنجا پرستاران باز هم خواستار اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری شدند و در همین راستا معاون درمان وزارت بهداشت قول داد در برخی بیمارستان‌های منتخب، این قانون را اجرایی کند.

دبیر کل خانه پرستار در ادامه تصریح کرد: قانونی که ۷ سال است تصویب شده نیاز به اولویت‌بندی ندارد بلکه باید در تمامی بیمارستان‌ها اجرایی شود. جامعه پرستاری دیگر هیچ گونه اعتمادی نسبت به وزیر بهداشت و معاونان او ندارد.

وی افزود: معاون درمان وزیر اعلام کرده است آمارهای ما در خصوص دریافتی پزشکان کذب است بنابراین ما از مجلس شورای اسلامی خواستار آن هستیم که به عنوان نماینده مردم بودجه ۱۰ هزار میلیاردی وزارت بهداشت را که از محل هدفمندی یارانه‌ها و سایر صرفه‌جویی‌ها رسیده است  را بررسی کند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.