کارشناس اماراتی: برخورد با تشکل های سیاسی و دینی در امارات یک مساله ریشه دار است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۶
۰۰:۱۹:۵۴٫۰۰
استاد علوم سیاسی دانشگاه امارات تاکید کرد: برخورد با تشکل های سیاسی ودینی در امارات یک مساله عادی و ریشه دار است.
عبدالخالق عبدالله در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی درباره بازداشت سلطان بن کائد القاسمی رئیس جمعیت اسلام گرای الاصلاح گفت: ما تا کنون از اینکه پسر عموی حاکم امارت راس الخیمه بازداشت شده یا اینکه تحت الحفظ در خانه خود به سر می برد و مقامات اماراتی قصد گفتگو با او را دارند اطلاع دقیقی نداریم، بنابراین هنوز زود است که درباره بازداشت وی سخن بگوییم.
وی افزود: خبرهایی که درباره بازداشت وی به دست ما می رسد خبرهایی غیر موثق است و نمی توان به آن ها اعتماد کرد.
عبدالخالق عبدالله خاطرنشان کرد: امارات باید در قبال مسائلی که رخ می دهد با شفافیت عمل کند مثلاً چنانچه بازداشتی رخ می دهد باید به روشنی بازداشت صورت گرفته را اعلام و آن را توجیه کند، این مساله حق شهروندان بوده و به نفع وجه خود امارات نیز هست.
وی تصریح کرد: این که امارات متحده عربی علیه سازمان اخوان المسلمین اقدام می کند چیز عجیبی نیست بلکه امارات درباره هر سازمان از هر نوعی که باشد حساس است بویژه اینکه سازمان مزبور یک سازمان دینی باشد یا اینکه یک سازمان سیاسی باشد. این حساسیت زمانی بیشتر می شود که سازمان مزبور دارای برنامه های سیاسی و بعد منطقه ای باشد.
این کارشناس اماراتی ادامه داد: این مساله یک مساله جدید نیست و همیشه در امارات متحده موجود بوده و دولت امارات بی توجه به نوع تشکل ها روی خوشی به این تشکل ها نشان نمی دهد.
وی افزود: دولت امارات از سران گروه الدعوه خواست که این تشکل را منحل کنند اما سران این گروه که از لحاظ فکری و سازماندهی به اخوان المسلمین تمایل دارند این مساله را نپذیرفتند و به کار خود ادامه دادند.
عبدالله گفت: حساسیت امارات درباره این تشکل ها یک حساسیت قدیمی بوده و این حساسیت مشروع و قابل قبول است و امارات نمی خواهد که خاک کشورش به جایی برای تشکل ها تبدیل شود و به امنیت و شکوفایی این کشور ضربه وارد شود.
استاد علوم سیاسی دانشگاه امارات در پایان گفت: تا چند وقت پیش در امارات هیچ زندانی سیاسی وجود نداشت اما اخیراً برخی افراد به علت اظهار عقیده و نظر خود بازداشت شده اند. اخیراً میان دستگاه های امنیتی امارات و گروه الدعوه مشکل پدیدار شده است و این مساله با توجه به بروز بهار عربی در کشورهای منطقه مساله جدیدی نیست حتی باید گفت این مساله از دودهه پیش ظهور و بروز پیدا کرده است یعنی از زمانی که امارات تلاش کرد تا مانع حضور جریان اسلام خواه در این کشور شود.
۰۰:۲۴:۳۵٫۱۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.