کاروان ولادت عشق در اراک به حرکت درمی‌آید

مسوول روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از به حرکت درآمدن کاروان ولادت عشق در اراک خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حسینخانی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، گفت: همزمان با دهه کرامت همایش تکریم و گرامیداشت امامزادگان با محوریت امامزادگان شاخص در شهرهای استان از اول ذیقعده همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) تا دهم ذیقعده مصادف با ولادت حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دهه کرامت فرصتی مناسب است تا به صورت ویژه به مسائل و مشکلات امامزادگان و بقاع متبرکه استان پرداخته شود تا با جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی گامی موثر در عمران و آبادانی بقاع متبرکه استان برداشته شود.

حسینخانی معرفی امامزادگان، غبارروبی، خواندن شجره‌نامه و تاریخچه امامزادگان، تجلیل از خدام و هیات امنا و برگزاری جشن و مولودی‌خوانی را از جمله برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

وی گفت: در روز ولادت امام رضا(ع) مراسم حرکت کاروان ولادت عشق با حضور خادمین افتخاری آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) و امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون(ع) اراک از مسیر مسجد سیدها، خیابان امام(ره)، میدان شورا، خیابان مخابرات، میدان شهدا، خیابان شهید بهشتی به سمت آستان مقدس امامزادگان عبدلله و آمنه خاتون(ع) اراک در ساعت ۳ بعدازظهر برگزار می‌شود.

روز پنجم ذیقعده که در تقویم‌ رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت حضرت صالح‌ بن ‌موسی‌الکاظم (ع) (امامزاده صالح) نامگذاری شده، توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان «روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان» نامگذاری شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.