کارگاه های صنعتی کوچک در تهران، در صورت تصویب تجمیع می شود

تهران/ واحد مرکزی خبر/ اجتماعی /۰۲/۰۴
مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: طرح تجمیع کارگاه های کوچک در مجتمع های صنعتی، در صورتی که به تصویب کمیسیون اقتصادی استان تهران برسد، اجرایی می شود.
به گزارش خبرنگار ما ، آقای اشرفی پور در حاشیه مراسم افتتاح سیستم آنلاین تصفیه فاضلاب واحد صنعتی بهشهر به خبرنگاران افزود: واحدهای صنعتی بزرگ در خصوص مسائل زیست محیطی مشکل چندانی ندارند.
وی گفت: مشکلات اصلی محیط زیست را کارگاههای کوچک از جمله آبکاری، ریخته گری، ذوب فلزات و ضایعات سوزی ایجاد می کنند که متاسفانه مجوز ندارند و درهر مکانی که با آنها برخورد می شود، مدتی بعد به صورت زیرزمینی در مکانی دیگر دایر می شوند.
مدیرکل محیط زیست استان تهران همچنین افزود: کارخانه سیمان در مشیریه منطقه ۱۵ تهران از جمله کارخانه هایی است که آلایندگی هوا دارد و اخطاریه هایی را در این خصوص دریافت کرده که منجر به اصلاح بعضی از فازهای این کارخانه شده و در آنها فیلترهای جدید نصب شده است.
وی با بیان اینکه وضع کارخانه های صنعتی در استان تهران نسبت به حدود ۱۰ سال گذشته در خصوص مسائل زیست محیطی تغییرات قابل ملاحظه ای داشته است، گفت: با این حال هنوز کارهای به زمین مانده در این خصوص زیاد است.
اشرفی پور با اشاره به اینکه تعداد آزمایشگاه های معتمد برای پایش های زیست محیطی واحدهای صنعتی سال ۸۹ ، چهل و هشت واحد بود، تصریح کرد: در حال حاضر، ۷۵ آزمایشگاه معتمد محیط زیست وجود دارد و تصمیم داریم که تعداد این آزمایشگاهها را سال به سال افزایش دهیم.
تصویر دارد

IRIBNews RSS SocialNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.