کارگردانی که پشت ‌بام تئاتر شهر نمایش اجرا می‌کند + عکس

همایون غنی‌زاده در نظر داشت نمایش جدیدی را به صحنه بیاورد. او برای پیدا کردن سالن دچار مشکل شد تا اینکه تصمیم گرفت نمایش جدیدش را بر پشت‌ بام تئاتر شهر اجرا کند و این چنین بود سازه‌ای با نام «لابیرنت» طراحی شد.

 

سازه‌ «لابیرنت» با طراحی همایون غنی‌زاده کاری از گروه تئاتر «مونگو» است. آن‌ها معتقدند این سازه می‌تواند یک اثر هنری در قالب هنر مفهومی یا کاربردی تعریف شود.

 

این سازه به وسیله لوله‌های پلاستیکی درحال ساخت است و هیچ‌گونه مصالح و فلزی در آن به کار نرفته و به گفته گروه اجرایی فقط با پلاستیک و چسب، سازه محکم،‌ ایمن و سبکی درست کرده‌اند.

 

 

مجید عبدی دستیار این پروژه می‌‌گوید: «این سازه ۹ در ۲۰ متر مساحت دارد و ارتفاع آن شش متر است که البته این ارتفاع می‌تواند بیش از این هم باشد.»

 

این گروه قصد دارد بعد از تکمیل این سازه که احتمالا تا یک ماه دیگر طول می‌کشد نمایش «ددالوس و ایکاروس» را در این محل اجرا کنند.

 

این سازه به زمین وصل نیست نه با سیمان و مصالح و یا پیچ بلکه با وزن خودش و حالت ارتجاعی لوله‌ها،‌ خود را نگه داشته است.

 

این روزها با شکل گرفتن سازه‌ای پلاستیکی که بر سقف تئاتر شهر خودنمایی می‌کند،اظهارنظرهای مختلفی مطرح شده است. برخی معتقدند این سازه به دلیل رفت‌‌و آمد تماشاگران ایمنی تئاترشهر را به خطر می‌اندازد و علاوه بر این سازه مذکور نمایی تئاتر شهر که به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است،تغییر می‌دهد.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.