کارگردان فیلم «قاعده تصادف»: باید نسبت خود با جامعه را پیدا می‌کردم

۲۱فروردین۱۳،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «قاعده تصادف» با حضور بهنام بهزادی کارگردان، مارتین شمعون‌پور، محمدرضا غفاری و ندا جبرئیلی بازیگران و مازیار فکری‌ارشاد و شاهین امین منتقدان فیلم پنجشنبه ۲۲ فروردین در کافه خبر برگزار شد.

در بخشی از این نشست بهنام بهزادی با اشاره به پنج سال غیبت در سینما بعد از ساخت فیلم «تنها دو بار زندگی» می‌کنیم، در خصوص دلایل این غیبت گفت: «فیلم «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» تا دو سال برای من تمام نشده بود. برای ساخت این فیلم سرمایه مادی و معنوی زندگی‌ام را گذاشتم. فیلم از طرفی مورد توجه و از طرف دیگری مورد عناد قرار گرفت و با اینکه پروانه نمایش داشت اجازه اکران نگرفت.»

او در ادامه عنوان کرد: «دو سال زمانی که برای اکران آن فیلم صرف شد سبب شد اتفاقاتی بیفتد که مجبور شدم برای ساخت فیلم بعدی نسبت خودم را با جامعه‌ای که در آن زندگی می کنم و جامعه‌ای که باید برای آن فیلم ‌بسازم، پیدا کنم.»

شاهین امین منتقد حاضر در این جلسه دربارهٔ اهمیت فیلم «قاعده تصادف» در جامعه توضیح داد: «روح زمان در این فیلم جاری است و به نسلی می‌پردازد که بسیار مهم است. به همین سبب «قاعده تصادف» را می‌توان مهم‌ترین فیلم سال قبل دانست. همه آدم‌های امروز باید «قاعده تصادف» را ببینند.»

مازیار فکری‌ارشاد دیگر منتقد حاضر در این نشست با اشاره به شخصیت‌پردازی درست بهزادی در این فیلم اظهار داشت: «به نظرم در بخش شخصیت پردازی تا حدود بسیاری موفق عمل شده است. تصورم می‌کنم شخصیت مارتین شمعون‌پور بر پایه بداهه شکل گرفته است. البته ایرادی هم ندارد که این اتفاق بیفتد، چون ما با فیلمی رئال روبرو هستیم و این مساله گریزناپذیر است.»

مارتین شمعون‌پور در این زمینه توضیح داد: «بداهه در فیلم «قاعده تصادف» صفر درصد بود. ما روخوانی داشتیم و در وقت استراحت در خصوص دیالوگ‌ها با آقای بهزادی صحبت می کردیم. در سکانش پلان بداهه بی معنی است و ما تنها می توانیم دستورالعمل ها را انجام دهیم و هیچ کجای کار بداهه نبود. همه چیز از پیش اتفاق افتاده بود فقط بعضی از این دیالوگ‌ها تغییر زبان پیدا کرده است.»

در ادامه جلسه محمدرضا غفاری دیگر بازیگر فیلم در خصوص تفاوت نسل‌ها که موضوع اصلی فیلم «قاعده تصادف» است، گفت: «در این فیلم نشان داده شد که نسل دهه ۶۰ آن کاری را می‌کند که فکر می‌کند درست است. بسیار‌ها بچه‌های این نسل را از روی ظاهر قضاوت می‌کنند، اما آن‌ها قابل پیش‌بینی نیستند و به خاطر ارتباطی که از طریق تکنولوژی با دنیای خارج خود دارند،  افکار متفاوتی دارند.»

ندا جبرئیلی دیگر بازیگر فیلم «قاعده تصادف» نیز عنوان کرد: «این فیلم به ارتباط بچه‌ها با والدین نمی‌پردازد. «قاعده تصادف» ارتباط بچه‌های دهه ۶۰ را با پدرانشان نشان می‌دهد. در نسل ما مادر بیشتر از اینکه نقش والد داشته باشد به واسطه‌ای میان پدر و فرزند تبدیل شده است. بحرانی که بسیار از هم‌نسلان من دارند، چگونگی ارتباط با پدرانشان است. ما معمولا با پدرانمان گفت‌وگو نمی‌کنیم و از قبل فکر می‌کنیم این گفت‌وگو به نتیجه نمی‌رسد.»

بهزادی نیز در ادامه توضیح داد: «من برای ساخت این فیلم روی تعداد بسیاری از اشخاص این نسل تحقیق کردم و تا اندازه بسیاری به آن‌ها نزدیک شدم. چیزی که توجه من را جلب کرد متفاوت بودن بچه‌های این نسل با نسل‌های قبل از خودشان بود.»

مشروح نشست فیلم «قاعده تصادف» در کافه خبر به زودی منتشر می‌شود.

۵۸۲۴۶
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.