کار پایش سواحل خوزستان در ۱۹ ایستگاه انجام می گردد

فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان خبرداد: کار پایش آب های ساحلی استان خوزستان در برنامه ای منظم توسط اداره محیط زیست دریایی این استان انجام می گردد.

 به گزارش خبرنگار ممتاز نیوز، احمد رضا لاهیجان زاده با اعلام این خبر گفت: برنامه نمونه برداری از سواحل استان در راستای انجام وظایف سازمانی با اهداف پایش سواحل استان از نهر خیّن در اروندرود تا مرز استان خوزستان با استان بوشهر در منطقه امامزاده عبدالله و همچنین تهیه بانک جامع اطلاعاتی جهت امکان بررسی تغییرات اکوسیستم در آینده در ۱۹ ایستگاه تعیین شده در اروندرود،خورموسی،سجافی و بحرکان انجام می گردد.
وی افزود: این برنامه به صورت منظم و مستمر و ۲ بار در سال در فصول گرم و سرد انجام پذیرفته و دور اول آن از مردادماه سال جاری آغاز شده است.
محمد صادق صبا رییس اداره محیط زیست دریایی استان خوزستان گفت: طی این نمونه برداری فاکتورهای فیزیکی شیمیایی و زیستی از قبیل Ph، EC،BOD، COD،اکسیژن محلول، کدورت، فسفات، نیترات، روغن و چربی و … و همچنین میزان بعضی از فلزات سنگین و مواد آلی و دانه بندی رسوبات، ماکروبنتوزها و فیتوپلانکتون ها نمونه برداری و مورد سنجش قرار می گیرد.
لازم بذکر است این برنامه با مسئولیت اداره محیط زیست دریایی خوزستان و با همکاری آزمایشگاه مرکزی این اداره کل ، ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های خرمشهر، آبادان و ماهشهر و اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر انجام می گردد. /
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.