“کافه سینما” همزمان با اکران جهانی «لینکلن» اسپیلبرگ/ دی‌لوییس، منتشر می‌کند: آبراهام لینکلن در سینما و تلویزیون: یک ویدیوی تماشایی

۲۸ آبان ،

دوشنبه, ۲۲ آبان ساعت ۲۰:۲۸ علی ملاصالحی

کافه سینما-علی ملاصالحی: این ویدیو که روایتگر حضور شخصیت آبراهام لینکلن در فیلم‌ها و سریال‌های گوناگون است به مناسبت اکران فیلم لینکلن را در کافه ببینید.

abraham

آبراهام لینکلن. او که در یکی از عوامل اصلی محو شدن حق برده‌داری در آمریکا بود و ایالت شمالی که حامی لغو برده‌داری بودند را در جنگ بر علیه ایالات جنوبی امریکا که حامی برده‌داری بودد رهبری کرد این جنگ که به جنگ داخلی امریکا معروف است با پیروزی ایالات شمالی پایان یافت و لینکلن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شد. وی در نهایت توسط جان ویکلز بوت یکی بازیگر که طرفدار ایلات جنوبی بود در یک سالن تئاتر کشته شد.
به گزارش تفسیری کافه سینما، رئیس جمهور شانزدهم آمریکا از همان وقت که سینما پا به عرصه وجود گذاشت، یکی از سوژه‌های مورد علاقه‌ی سینماگران بوده و کارگردان‌هایی از دیوید وارک گریفیث تا استیون اسپیلبرگ و جان فورد او را سوژه ی فیلم‌های خود قرار داده‌اند. آبراهام لینکلن تا به حال در بیش از ۳۰۳ فیلم، سریال و یا بازی کامپیوتری حضور داشته که خود رکوردی در میان رئیس جمهورهای امریکا هست. از فیلم‌هایی که به تمجید از او پرداخته‌اند تا پارودی‌هایی که رئیس جمهور آمریکا را دست انداخته‌اند و حتی حضور در یک قسمت از سریال معروف مسافرتهای ستاره‌ای (Star trek) در میان این مجموعه دیده می‌شود.
یک از اولین حضورهای لینکلن در سینما در فیلم تولد یک ملت ( ۱۹۱۵) بود که دیوید وارک گریفیث ترور او را به تصویر کشید. علاوه بر این افرادی مثل جان فورد و استیون اسپیلبرگ او را به روی پرده سینما آوردند. و بازیگرانی چون گریگوری پک، دنیل دی لوییس و هنری فاندا نقش او را ایفا کرده‌اند.
ویدیوی زیر توسط کوین بی. لی برای پایگاه اینترنتی fandor ساخته شده است. تعدادی از فیلم‌های مطرحی که در این ویدیو می باشند به ترتیب زیر است.
تولد یک ملت (دیوید وارک گریفیث ۱۹۱۵)، آبراهام لینکلن (دیوید وارک گریفیث، ۱۹۳۰)، آقای لینکلن جوان (جان فورد ۱۹۳۹)، چگونه غرب پیروز شد (جان فورد ۱۹۶۲)، شبی در موزه ۲ (۲۰۰۷)، ابراهام لینکلن شکارچی خون آشام (تیمور بکمامبتوف ۲۰۱۲) و لینکلن (استیون اسپیلبرگ ۲۰۱۲).

 

* مثل همیشه در کافه سینما ببینید و دانلود کنید. برای لینک به داخل خبر بروید…

حجم: ۲۳ مگابایت / –> دانلود <–

میزان روشنایی دانــلود لینک ویدئو این ویدئو را در پایگاه اینترنتی خود قرار دهید

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.