کالاهای اساسی در بنادر نمی‌مانند مگر …

۲۶خردادماه،

معاون سازمان بنادرو دریانوردی گفت: هیچ کالای اساسی در بنادر کشور نمی‌ماند مگر اینکه از نظر سازمان‌هایی چون استاندارد برای مقطع کوتاه نیاز به بررسی و آزمایش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محسن صادقی‌فر دربارهٔ انتقال کالاهای اساسی به بازارهای مقصد اظهار کرد: در سال قبل و در مقطعی برای بارگیری کالاهای اساسی با کمبود کامیون مواجه شدیم اما با تشکیل این کمیته و اقداماتی که انجام شد این مشکل نیز برطرف شد.

وی افزود: وضعیت بنادر کشور را با وجود تحریم‌ها مطلوب اعلام کرد و گفت: کالاها طبق روال با یک سرعت مناسب در بنادر کشور تخلیه و بارگیری می‌شوند.

صادقی‌فر گفت: در دو ماهه قبل ۲۲٫۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۲٫۴ میلیون تن بود، تغییر محسوسی نداشته است.

وی از رشد ۲۷٫۵ درصدی ترانزیت غیرنفتی از بنادر کشور طی این مدت خبر داد و افزود: در دوماهه اول امسال ۲۲ هزار تن کالای غیرنفتی از بنادر کشور ترانزیت شد که نسبت به ۲۲۸ هزار تن مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

معاون سازمان بنادرو دریانوردی با اشاره به رشد ۵۴ درصدی سفرهای دریایی گفت: در دوماه اول امسال شاهد ۴۶۰۰ نفر سفر در بنادر کشور بودیم.

تخلیه کالاهای اساسی در کوتاه‌ترین زمان

وی دربارهٔ وضعیت تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور نیز اظهار کرد: با تشکیل کمیته هماهنگی حمل و نقل کالاهای اساسی از بنادر که بیش از ۲۰ سازمان ذیربط در آن عضویت دارند، اقدامات خوبی در تخلیه وبارگیری کالاهای اساسی صورت گرفته که اثرات مطلوبی این بخش داشته است.

صادقی‌فر افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با بخش‌های مختلف و تسهیلاتی که گمرگ برای این بخش قائل شده است تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در اولویت است و این کالاها در کوتاه ترین زمان ممکن در بنادر کشور تخلیه و به سمت بازارهای مقصد بارگیری می‌شوند.

وی دربارهٔ احتمال نگهداری کالاهای اساسی در بنادر به منظور افزایش ارزش افزوده آنها اظهار کرد: با نظارتی که داریم به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم کالاهای اساسی با این هدف که ارزش افزوده بیشتری پیدا کنند در بنادر کشور نگهداری شوند. از سوی دیگر از آنجاکه حمل کالاهای اساسی به صورت یکسره است به سرعت تخلیه و با استفاده از کامیون‌ها به سمت بازارهای مقصد بارگیری می‌شود این در حالی است که ماندگاری طولانی این کالاها در بنادر هزینه بیمه‌ای آنها را نیز افزایش می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.