کالای فروشندگان صنعت نفت عادلانه عرضه می شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

راه اندازی سامانه تامین الکترونیکی کالای نفتی؛

در سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت، به فروشندگان کالاها فرصت برابر و عادلانه برای ارائه کالاها داده می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، احمد تولایی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت که به وسیله آن تمامی اقلام مورد نیاز صنعت تعریف، شناسایی، ردیابی و تهیه می شود، قابلیت ارائه بیش از ۲۰۰ نوع گزارش ممتاز به نقل از مدیریتی و کارشناسی را به کاربران خود دارد، افزود: در این سامانه به فروشندگان کالاها فرصت برابر و عادلانه برای ارائه کالاها داده می شود تا خریداران نیز فرصت بهره‌مندی از کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب را در یک محیط رقابتی داشته باشند.

وی انبار شدن کالاها، عدم تطبیق اجناس در انبارها، محدویت زمانی، وجود کدهای متعدد برای کالاها و نبود وجود اطلاعات لازم و شفاف را از ضرورت های ایجاد سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت مطرح کرد.

براساس گزارش ممتاز به نقل از شرکت ملی نفت ایران، تولایی همچنین مدیریت حجم عظیم تدارک و توزیع کالا، پشتیبانی از ساخت داخل، استفاده از تجارب الکترونیک و شناسنامه ملی ایران کد و توسعه خریدهای داخلی و تامین کالای با کیفیت داخل را از ملزومات ایجاد سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت عنوان کرد.

به گفته وی تنظیم و یکپارچگی فرآیند تامین کالا، سفارشات، کنترل موجودی انبارها، امور گمرکی و ترخیص کالا از اهداف ایجاد سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت است.

تولایی به مزیت های استفاده از سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت اشاره کرد و گفت: مدیریت نقدینگی، حمایت از تولید کنندگان داخلی، پیشگیری از تاخیر در انجام پروژه ها، یکپارچگی خرید، تجمیع خرید، کاهش زمان و هزینه خرید کالا، شفافیت خرید، تغییر الگوی مصرف و افزایش بهره وری از مزایایی این سامانه محسوب می شود.

وی ارزیابی کیفی تامین کنندگان، ثبت اطلاعات فروشنده تا انتهای فرآیند فروش، تعیین فهرست تامین کنندگان و سازندگان برای هر تقاضا، قابلیت ثبت و بروز رسانی اطلاعات سازندگان و تامین کنندگان توسط خود آنها، پردازش درخواست متقاضیان، تجمیع تقاضا و خرید در یک سفارش، را از قابلیت های ویژه سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت عنوان کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.