کانادا در دیپلماسی خود عاقلانه رفتار کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: حکم دادگاه کانادایی مبنی بر ضبط اموال ایران در این کشور تحت تاثیر دولت و لابی صهیونیست بوده که در این جهت کانادا باید در دیپلماسی خود عاقلانه رفتار کند.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به حکم دادگاه کانادایی مبنی بر ضبط اموال کنسولگری ایران در این کشور گفت: حکم صادر شده از سوی این دادگاه تحت فشار دولت کانادا بوده که این امر فرمایشی بودن این دادگاه را ثابت می‌کند.
وی در ادامه افزود: این حکم فاقد وجاهت قوانین بین‌المللی و عرف دیپلماسی بوده و تنها مصرف سیاسی و رسانه‌ای دارد که در همین جهت دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی ما قطعا از طریق نهادهای بین‌المللی به پیگیری این موضوع خواهند پرداخت.

جوکار در ادامه تصریح نمود: دولت کانادا باید بداند که با این اقدامات خلاف قانون نمی‌تواند راه به جایی برده و خارج از سیاست‌ها و لابی خصمانه صهیونیستی گام بردارد.

نماینده مجلس نهم در پایان با اشاره به طرح‌های در دست کمیسیون اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی طرح‌ها و برنامه‌های متعددی برای بررسی و پیگیری دارد، که این طرح نیز به دلیل اهمیت بالایی که دارد در دستور کار کمیسیون برای پیگیری‌های جدی‌تری قرار گرفته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.