کاندیدای نهایی جبهه پیروان دوشنبه مشخص می‌شود/ اکثریت آرا به سمت ولایتی است

۰۵خردادماه،

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دوشنبه کاندیدای نهایی جبهه پیروان مشخص می گردد؛ اکثریت آرا در این جبهه به سمت ولایتی است.

به گزارش خبرنگار احزابممتازنیوز، محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسی با بیان اینکه انتخابات پرشوری داشته باشیم تا حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری محقق شود اظهار داشت: امید داریم که مردم بتوانند رئیس جمهور مناسبی را برای این برهه از تاریخ انتخاب کنند تا وی نیز بتواند دولتی خردمند و ولایی تشکیل دهد.

باهنر با بیان اینکه قبل از ثبت نام کاندیداها گرایش‌ها و توجهات به شکلی متفاوت با زمان ثبت نام مطرح بود ادامه داد: در زمانی که ثبت نام‌ها انجام شد خوشبختانه از تعداد بسیاری از کاندیداها کاسته شد و عده ای ثبت نام نکردند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: درآخرین لحظات ثبت نام اتفاقی پیش بینی نشده افتاد که از جمله آن می‌توان به ثبت نام آیت الله رفسجانی و سعید جلیلی اشاره کرد.

باهنر گفت: ثبت نام عده‌ای در انتخابات سبب ریزش‌ها و رویش‌ها در بعضی از ستادها شد و امروز نیز این ۸ نفری که در صحنه می باشند قاعدتا بعضی از آنان از نظر جامعه اصولگرایی قابل بررسی نیستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته در انتخابات ریاست جمهوری باید تمامی احتمالات را در نظر گرفت چرا که مسئله مهمی است اما به صورت طبیعی قاعدتا گروه خونی عارف و روحانی به ماها نمی‌خورد و غرضی نیز شاید از آن مواردی بود که در این لیست قرار گرفتن غیرمترقبه بود البته وی نیروی خوب و توانمندی است.

باهنر تأکید کرد: سعید جلیلی هم در آخرین ساعات ثبت نام آمد که چند شبهه در کشور شکل گرفت؛ بعضی عبارتی به ذهنشان رسیده بود ممکن است جلیلی منتخب نهایی نظام باشد اما حضرت آقا به صراحت فرمودند که من یک رأی بیشتر ندارم.

باهنر افزود: شورای نگهبان شجاعانه عمل کرد اما تأیید جلیلی در کنار بعضی از عدم تأییدها مثل سعیدی‌کیا، تصور همان بود که شائبه بوجود آید البته سپاه را هم اطلاع دارم که از حمایت ممنوع می باشند اما خبر داریم بعضی از آنان دلشان با قالیباف و بعضی دیگر با جلیلی است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه در یکی از جلسات بیت رهبری، سردار حجازی گفت که ما تاآخرین لحظه هم خبر نداشتیم که جلیلی می‌خواهد ثبت نام کند و ادامه داد: در جبهه خط امام و رهبری تاکنون بحث‌های مفصلی صورت گرفته است اما دوشنبه بعد از ظهر جلسه ای داریم که طی آن کاندیدای نهایی جبهه مشخص می‌شود و احتمالا از میان قالیباف جلیلی و یا ولایتی یکی را انتخاب می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به عدم احراز صلاحیت آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و گفت: آیت الله مهدوی کنی و لاریجانی با بیت صبحت کرده‌اند و به حمدالله فضا خوب و آرام است اما تصور می‌شود که ممکن است آیت‌الله رفسنجانی از فردی حمایت کند که اگر بخواهد از کسی حمایت کند شاید ۲۰ یا ۳۰ درصد آرای خود را به آن شخص منتقل کند.

باهند با بیان اینکه مطابق بعضی خبرها حداد عادل هم بسیار قصدی برای ماندن تا آخر ندارد گفت: خبرهایی از خارج می آید که هماهنگی میان اعضای ائتلاف سه گانه سخت شده چرا که هر سه نفر حرف‌های متفاوتی می‌زنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: قالیباف تقریبا اعلام کرده است که فضا به گونه ای است که شاید کنار نروم در صورت کنار رفتن قالیباف هم ما نمی دانینم که همه آرای وی به سمت ولایتی یا حداد می‌رود یا خیر؟

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: ما بعنوان جامعه اسلامی مهندسین که مجموعه از جبهه پیروان هست و جبهه هم اصولا علاقه مند است که درسایه جامعیتن حرکت کند مقداری تصمیم گیری برایمان سخت است البته ما به جلسات جامعتین می رویم و از نظرات خود دفاع می کنیم و اکثریت آرا در جبهه پیروان به سمت ولایتی است.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.