کانون نخبگان هنرهای تجسمی در حال پیگیری برای ارسال به شورای انقلاب فرهنگی است

نشست جشنواره هنرهای تجسمی جوانان برگزار شد/

سینما پرس- گروه هفت هنر/ نشست خبری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان صبح امروز ۱۳ شهریورماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی سینما پرس، این نشست خبری با حضور اصغر امیرنیا، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و دبیر جشنواره و سعید فلاح فر، دبیر هنری جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، اصغر امیرنیا، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی براهمیت هنر جوانان تاکید کرده و گفت: نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در همه رشته های تجسمی برگزار می شود و برگزیدگان جشنواره های استانی به این جشنواره راه یافته اند. در این دوره جشنواره ۲۸۳ هنرمند از ۳۱ استان شرکت دارند که ۱۵۳ هنرمند مرد و ۱۳۰ هنرمند زن هستند.

وی افزود: امسال ۳۵ هنرمند از ۱۹ کشور از جمله اتریش، سوئد، ترکیه، مجارستان، کره جنوبی، سوریه، تاجیکستان و… در جشنواره حضور دارند. با توجه به میزبانی وهمکاری مناسب استان گلستان ونهادها و مسئولان این استان امسال نیز جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی برای پنجمین سال در گلستان برگزار می شود.

امیرنیا با تأکید برحمایت از هنرمندان شاخص و مستعد گفت: طرح کانون نخبگان هنرهای تجسمی در حال پیگیری است و جلساتی با هنرمندان پیشکسوت برای تدوین آیین نامه کانون و استفاده از نظرات هنرمندان برگزار شده است که آیین نامه پس از تدوین برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.

در ادامه غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان بیان کرد: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در این دوره به لحاظ کمی و کیفی رشد و توسعه داشته است وهنرمندان جوان کشورهای دیگر نیز از این رویداد استقبال کرده اند. جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان به صورت زنده و کارگاهی برگزار می شود وهنرمندان جوان در طول جشنواره به خلق اثر می پردازد.

وی افزود: برگزاری ورک شاپ در محل برج جهانی قابوس باتوجه به ثبت جهانی این برج در شهرستان گنبد، کارگاه بیداری اسلامی و ورک شاپ حجاب و عفاف با حضور هنرمندان، از برنامه های دیگر نوزدهین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان است. جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان رویکرد آموزشی دارد تا هنرمندان جوان مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنند.

منتظری یادآور شد: افتتاحیه نوزدهین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۱۴ شهریور ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرگرگان برگزار می شود.

سعید فلاح فر دبیر هنری نوزدهین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در ادامه این نشست گفت: تعامل هنرمندان جوان و پیشکسوت، تبادل اندیشه و تجربیات از اهداف جشنواره است که خوشبختانه دوره قبل جشنواره با موفقیت برگزار شد و امیدواریم امسال نیز بهتر برگزار شود. بسیاری از برگزیدگان دوره های قبل از نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در دو سالانه ها و رویدادهای مهم ملی و بین المللی موفقیت کسب می کنند. همچنین این جشنواره سعی می کند داورانی را پرورش دهد و این رویکرد را دنبال می کند.

وی با اشاره به داوران نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: داوران جشنواره با در نظر گرفتن معیارهای روانشناسی، علوم اجتماعی و ارتباط با جوانان و تخصص هنری انتخاب می شوند و هنرمندان از طیف های مختلف برای داوری انتخاب شده اند. امسال قرار بود یک داور خارجی نیز در جشنواره داشته باشیم که به دلیل بیماری حضور وی در جشنواره میسر نشد.

گفتنی است، نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان ۱۴تا ۱۷ شهریورماه در شهر گرگان برگزار می شود.

انتهای پیام/ص/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۴۹۵


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.