کاهش تصادفات با کمک موبایل

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 کاهش تصادفات با کمک موبایل

کاهش تصادفات با کمک موبایل

ممتازنیوز: تلفن همراه معمولا به عنوان وسیله‌ای که عامل مهم تصادفات جاده‌ای است شناخته می‌شود اما این بار مقامات راهنمایی و رانندگی کنیا در طرحی خلاقانه از این وسیله برای کاهش تصادفات موتورسواران در جاده‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش ممتازنیوز، در این طرح تلفن‌های همراه تمام موتورسیکلت‌سواران به نرم‌افزار جدیدی مجهز می‌شوند که این نرم‌افزار با آموزش‌های خاص برای کاهش تلفات ناشی از تصادف کاربرد دارد.
طرح استفاده از این نرم‌افزار از سوی موسسه کنیایی و غیردولتی «ال – فریزو» به اجرا درآمده و این برنامه نرم‌افزاری شامل مجموعه‌ای از بازی‌ها و آموزش‌های دوسویه درباره رعایت اصول ایمنی در جاده‌ها و دستورالعمل‌هایی برای رانندگی امن‌تر است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که در کنیا بعد از مالاریا و ایدز، بالاترین آمار مرگ و میر مربوط به تصادفات جاده‌ای است.
در سال‌های اخیر تعداد تاکسی‌های موتوری در کنیا افزایش یافته و به ویژه از زمانی که دولت این کشور، مالیات واردات موتور را لغو کرده این روند تشدید شده است.
افزایش تاکسی‌های موتوری نیز طرح دولت کنیا برای برخی از مناطق روستایی بود که فاقد جاده‌های مناسب برای تردد خودروها و اتوبوس‌ها هستند و همچنین به وسیله نقلیه ارزان‌تری برای رفت‌وآمد نیاز دارند. اما افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات در جاده‌ها از عواقب پیش‌بینی نشده این طرح بود.
یکی از مسئولان شهری کنیا می‌گوید: پس اجرای این طرح تعداد موتورسواران در جاده‌ها به طور ناگهانی افزایش یافت در حالی که تعداد کمی از آنها گواهینامه دارند و بسیاری نیز موتورسواری را از دوستانشان یاد گرفته‌اند.
وی افزود: امیدوار هستیم که با اجرای طرح ابتکاری نرم‌افزار آموزشی تلفن همراه بتوانیم تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنیم.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، این برنامه نرم‌افزاری مانند یک کتابچه آموزشی در قالب بازی است و آموزش کمک‌های اولیه را نیز شامل می‌شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.