کاهش جمعیت کیفری با از بین بردن عوامل جرم در جامعه محقق می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: مجلس با همکاری قوه قضاییه باید به سمت اصلاح مجرمین، پیشگیری از وقوع جرم، حذف زندان و جایگزین کردن مجازات‌های دیگری به جای زندان حرکت کند.

 “حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با سیاست حبس‌زدایی اظهار داشت: سیاست حبس‌زدایی از اولویت‌های دستگاه قضاییه است بنابراین بیشترین اهتمام این دستگاه باید بر این محور استوار باشد.

وی ادامه داد: در زمان پیامبر اسلام(ص) کاهش جرم  با استفاده از ابزارهای تربیتی صورت می‌پذیرفت بنابراین ما باید به احکام و تربیت اسلامی توجه بیشتری به منظور کاهش جمعیت کیفری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: افزایش جمعیت کیفری یکی از مشکلات جامعه است و همه دستگاه‌ها در این مهم باید همکاری کرده  تا اشخاص در یک فضای اخلاقی رشد کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید عوامل جرم در جامعه را از بین ببریم ، افزود: مجلس با همکاری قوه قضاییه باید به سمت اصلاح مجرمین، پیشگیری از وقوع جرم، حذف زندان و جایگزین کردن مجازات‌های دیگری به جای زندان حرکت کند.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: از بین بردن عوامل جرم در جامعه تنها وظیفه دستگاه قضا نیست و همه دستگاه‌ها از جمله رسانه‌ها باید در ایجاد فضای اخلاقی و آرامش روانی فرهنگ سازی کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.