کاهش سرقت، قتل، آدم‌ربایی در ماه رمضان/ فرصت دوباره برای زندانیان

فروردین ۱۴۰۳

یک عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: گرایش به معنویات در ماه رمضان یکی از عواملی است که مردم را از انجام کارهای خلاف باز می‌دارد و آمارها نشان از کاهش جرایمی همچون سرقت، قتل، آدم ربایی و… در این ماه دارد.

“حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با بیان این که در ماه رمضان آمار جرم و جنایت کاهش چشمگیری دارد اظهار داشت: گرایش به معنویات در این ماه یکی از عواملی است که مردم را از انجام کارهای خلاف باز می‌دارد.
 
این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم ادامه داد: در ایام مذهبی و حتی اعیاد آمار جرم و جنایت کاهش پیدا کرده و مردم به طور اتوماتیک از هر گونه خطا خودداری می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام رهبر افزود: ایام ماه رمضان هر سال معمولا سرقت، قتل، آدم ربایی، تعرض و… کاهش پیدا می‌کند.
 
وی گسترش و تسّری معنویات در جامعه را مهم‌ترین راهکار پیشگیری از جرایم دانست و اظهار داشت: از آنجایی که برخی از این جرایم با اعتقادات مذهبی مردم آن هم در ایام رمضان سنخیت ندارد، کارشناسان حقوقی و جامعه شناسی به کاهش جرایم در این ماه تاکید دارند.
 
وی از ماه رمضان به عنوان فرصتی برای بازگشت به خود یاد کرد و افزود: مردم طی یک ماه رمضان سعی می‌کنند به کارهای قبل خود بیشتر فکر کنند و حتی برخی از مجرمان در این ماه مصمم می‌شوند که هرگز مرتکب خلاف نشوند.
 
این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه‌های خوبی طی یک ماه رمضان در زندان‌ها برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نقش عمده‌ای در تغییر نگرش مجرمان نسبت به زندگی پس از خروج از زندان در میان مردم جامعه دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.