کاهش فروش پژو سیتروئن

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 کاهش فروش پژو سیتروئن

کاهش فروش پژو سیتروئن

شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه PSA Peugeot Citroën دوشنبه از کاهش چهار و نه دهم درصدی فروش جهانی خود خبر داد که نشان می دهد فروش قابل توجه خودروهای این شرکت در چین نتوانسته است پایین بودن فروش آن را در اروپا و توقف صادراتش را به ایران جبران کند.

به گزارش ممتازنیوز، این شرکت خودروسازی که برای افزایش سرمایه خود آماده می شود (که پس از آن دولت فرانسه و شرکت چینی دانگفنگ احتمالا به سهامداران آن تبدیل می شوند)، سال گذشته دو میلیون و ۸۲۰ هزار خودرو و کامیون سبک فروخت.
به استثنای ایران، جایی که فروش قطعات خودروهای این شرکت از فوریه ۲۰۱۲ در پی مجازات‌های اقتصادی بر ضد تهران به حال تعلیق درآمد، حجم معاملات پژو سیتروئن تقریبا پایدار بوده است و یک دهم درصد نسبت به سال ۲۰۱۲ کاهش داشت، در حالی که سال ۲۰۱۲ هشت و هشت دهم درصد کاهش پیدا کرده بود.
پژو سیتروئن در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت در عین حال در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ چهار درصد افزایش فروش خودروهای مونتاژ شده را به ثبت رساند.
در اروپا پژو سیتروئن سال گذشته نتوانست از کاهش سهم خود در بازار جلوگیری کند (۱۱٫۹ درصد در مقابل ۱۲٫۹درصد). فروش این شرکت در اروپا به ویژه در آلمان، هفت و سه دهم درصد و از جایگاه چهارم به جایگاه هشتم بازارهای خودرو سقوط کرد.
اما فروش پژو سیتروئن در سال ۲۰۲۴ در خارج از اروپا ۴۲ درصد افزایش یافت در حالی که در سال ۲۰۱۲، ۳۸ درصد افزایش یافته بود.
در چین که دومین بازار محصولات پژو سیتروئن پس از فرانسه است، فروش این شرکت ۲۶ و یک دهم درصد افزایش یافت و پیش بینی می شود افزایش آن در سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند.
فروش این شرکت در آمریکای لاتین نیز هفت درصد افزایش پیدا کرد و آرژانتین به جای آلمان به چهارمین بازار خودروهای پژو سیتروئن تبدیل شد و کاهش فروش این شرکت را در برزیل جبران کرد.
اما فروش خودروهای پژو سیتروئن در روسیه نیز ۲۱ و هشت درصد کاهش پیدا کرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.