کاهش قیمت تمام شده نیازمند تغییر الگوی مدیریتی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نبود سیستم مدیریتی صحیح افزایش هزینه های تولید را به دنبال دارد، گفت: کاهش قیمت تمام شده نیازمند تغییر الگوی مدیریتی است.

بهروز بهرامسری استاد دانشگاه آزاد اراک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: بالا بودن هزینه های پنهان بنگاه ها،  عدم دسترسی مشتریان به کالاهای تولید داخل، اتلاف در استفاده از منابع، خرابی تجهیزات، مصرف نادرست انرژی،  از جمله دلایلی است که افزایش هزینه های تولید را در پی دارد.
وی ادامه داد: کاهش قیمت تمام شده نیازمند تغییر الگوی مدیریتی است و همچنین رقابت در شرایط بازار و اقتصاد رقابتی در شرایط کنونی ایجاب می کند که اگر بخواهیم با قیمت ثابت پیش برویم باید هزینه و حاشیه سود را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: برخی از کارشناسان نیز معتقدند، یکی از ارکان اصلی در کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات، مدیریت هزینه تولید است که برای رسیدن به این مهم باید ارتقای بهره وری نیروی کار توسط بنگاه های تولیدی در دستور کار قرار گیرد.
استاد دانشگاه آزاد اراک گفت: کاهش قیمت تمام شده به طور کلی در دو فضای داخل و پیرامون بنگاهی مطرح است که باید زمینه های لازم برای انجام این امر در هر دو بخش فراهم شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پیش از اینکه به سراغ راهکار برویم به این موضوع باید بپردازیم که چه کارهایی باید انجام دهیم که بتوان این راهکارها را درون بنگاه ها اجرایی کرد و باید علل و ریشه های این موضوعات بررسی شود./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.