کاهش قیمت مسکن تا ۶ ماه آینده

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به شکستن حباب بازار مسکن و کاهش قیمتها تا ۶ ماه آینده، گفت: مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس است و براساس آن، ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده از متعاملین دریافت می گردد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با اشاره به شکستن حباب بازار مسکن و کاهش قیمتها تا ۶ ماه آینده، گفت: مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس است و براساس آن، ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده از متعاملین دریافت می گردد.

 مصطفی قلی خسروی امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب مجلس است و هیچ نهاد یا شخصی نمی تواند آن را نقض کند، گفت: اصل این قانون مصوبه مجلس است اما در این باره تفاهم نامه ای هم اتحادیه با سازمان امور مالیاتی منعقد کرده است که براساس آن ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده از متعاملین دریافت می گردد.

وی با بیان اینکه یک چهارم قراردادهای اجاره هم به عنوان مالیات از دو طرف دریافت می گردد، بیان کرد: بعضی از اظهارنظرها از سوی انجمن صنفی مشاوران املاک جو جامعه را متشنج کرده است در صورتیکه مالیات بر ارزش افزوده مصوبه مجلس است و با اظهار نظر ملغی نمی شود.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در خصوص کاهش قیمت ها در بازار مسکن، اظهار داشت: پس از انتخابات با کاهش قیمت ارز و سکه روبرو بودیم که در نهایت هم سبب کاهش قیمت مسکن و شکستن حباب قیمت ها در این بازار شد.

خسروی تصریح کرد: ضمن آنکه رئیس جمهور منتخب بر ادامه مسکن مهر هم تاکید داشت و فقط عنوان کرد که با روش های دیگری این موضوع اجرایی می گردد بنابراین پیش بینی می گردد که تا ۶ ماه آینده قیمت مسکن با کاهش شدیدی مواجه شود و به ثبات قیمت برسد.

وی با اشاره به اینکه بازار مسکن در سال قبل ۲۰ درصد حباب داشته است، گفت: در حال حاضر ۱۳ درصد حباب قیمتی در بازار مسکن وجود دارد که این مقدار هم تا چند ماه آینده برطرف می گردد که در نهایت رونق معاملات مسکن را به همراه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک با بیان اینکه بنگاه های املاک موافق کاهش قیمت ها می باشند، اظهار داشت: با جهش قیمت در بازار، ر کود بوجود می آید که این به نفع بنگاه های املاک نیست بنابراین کاهش قیمت ها مورد تایید اتحادیه املاک است ضمن آنکه در مدت رکود بازار مسکن حدود ۸۰۰ نفر از اعضای اتحادیه تغییر شغل دادند.

خسروی با اشاره به سه جهش قیمتی در بازار مسکن در سال های ۶۸، ۸۶ و ۹۱، اظهار داشت: بیشترین جهش قیمتی در سال ۸۶ بود که با طرح مسکن مهر از این شوک قیمتی در سال قبل جلوگیری شد در غیراینصورت سال قبل هم شوک قیمتی بیش از این رقم داشتیم.

وی تصریح کرد: اگر طرح مسکن مهر به اجرایی نمی شد قیمت مسکن در مراکز شهر هم به ۱۰ میلیون تومان در هرمترمربع می رسید بنابراین بخش بسیاری از کنترل قیمت ها به سبب اجرای مسکن مهر است.

خسروی با اشاره به اینکه مالیات بر نقل و انتقالات مسکن مهر تعاونی ها به فرد از ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است، گفت: مردم با وجود افزایش قیمت ها منتظر افتتاح مسکن مهر شدند بنابراین تا حد بسیاری از افزایش قیمت بیشتر جلوگیری شد.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک اظهار داشت: دولت وام ۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن را تصویب کرد که تسویه ۴۰ میلیون تومان برعهده خریدار و ۱۰ میلیون تومان برعهده سازنده است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.